Szczegóły aktualności:

Targi turystyczne: Lubuskie pokazało się z najlepszej strony

Dariusz Nowak | Wydarzenia | 26-02-2018

Od piątku do niedzieli (23-25 lutego) wraz z przedsiębiorcami z branży turystycznej promowaliśmy się na targach w Cottbus i Wrocławiu. „Polacy pokażą sąsiadom najlepsze strony” – pisała o nas niemiecka prasa. Lubuskie stoisko było obecne na Międzynarodowych Targach Turystycznych we Wrocławiu (Hala Stulecia) oraz podczas Ferien&Freizeit w Cottbus (Messe Cottbus).

- Jako Przytok Golf&Resort wybraliśmy się na targi w jednym, ale bardzo ważnym celu: by pokazać kolegom z Cottbus, że po naszej stronie granicy jest bardzo ładne pole golfowe, z dobrą infrastrukturą, gdzie można zaplanować weekendowe granie. Ten wyjazd chcieliśmy także wykorzystać do propagowania golfa – mówi Filip Czernicki, Golf Club Manager z Przytoku.

- Wśród gości targów było duże zainteresowanie usługami, które świadczymy – podkreśla Agnieszka Gudaczewska, kierownik Ośrodka Wypoczynkowego Kormoran z Niesulic, która promowała ośrodek w Cottbus. – Ale klienta trzeba zachęcić do przyjazdu, opowiedzieć o warunkach, poświęcić mu czas. Sprzyja temu formuła targów, podczas których, na stoisku, możemy bezpośrednio dotrzeć do większej ilości osób. Bardzo dobrym rozwiązaniem jest również promocja na jednym stoisku z regionem lubuskim. Jesteśmy częścią grupy, a nasza oferta jest dzięki temu bardziej atrakcyjna.

Zadowolony z przebiegu targów Ferien & Freizeit była także Marek Prędkiewicz z Winnicy Żelazny z Zaboru: - Nawiązałem kontakty z docelowymi odbiorcami moich produktów. A w szczególności z biurami turystycznymi, które organizują wycieczki krajoznawcze do Polski. Podczas targów prezentowałem również piękno Ziemi Lubuskiej i jestem przekonany, że zaowocuje to zwiększeniem ruchu turystycznego do naszego regionu.

- To pierwsze targi, na których się pokazujemy. Zależało nam na promocji naszego hotelu, który funkcjonuje od pięciu miesięcy, a w szczególności pokazanie, że w swym obiekcie mamy usługę SPA, o którą dopytują turyści z Niemiec. W przyszłym roku także postaramy się tu być. Mam nadzieję, że targi w Cottbus będą ważnym punktem w naszym kalendarzu promocyjnym – mówi Adrian Zarucki, kierownik recepcji hotelu Grape Town w Zielonej Górze.

- Codziennie przeprowadzaliśmy dziesiątki rozmów, dzięki czemu 30 klientów jest poważnie zainteresowanych naszą ofertą. Do tego nawiązaliśmy kontakty z trzema organizatorami wyjazdów turystycznych. To sukces – podkreśla Jacek Czopor, właściciel biura podróży z Międzyrzecza, który był obecny na lubuskim stoisku w Niemczech.

- Biznes w branży turystycznej rozpoczęliśmy rok temu w województwie lubuskim, nad Jeziorem Sławskim. Jesteśmy z Wrocławia i zachwyciła nas piękna natura i spokój. Uczestniczymy w targach po raz pierwszy i jesteśmy pod wrażeniem tego typu reklamy i bezpośredniej relacji z klientem. Poza tym możemy zapoznać się z ofertą konkurencji, porównać ją z naszą i ją udoskonalić - zaznaczał z kolei w Cottbus Jacek Antkiewicz z firmy Antex, która w Radzyniu prowadzi Apartamenty Yacht Club.

- Targi w Cottbus są dobrze zorganizowane. W kontekście liczby gości oceniam kontakty na dobrym poziomie – dodaje Michał Baśczyn z Browaru Edi ze Wschowy.

Polska oferta, a w tym m.in. lubuska, była szeroko pokazywana w niemieckich mediach. Relacje z Cottbus Messe można było zobaczyć w telewizji Lausitz TV ( http://lausitz-tv.de/beitrag/5984/ferienfreizeit-2018 ), telewizji RBB ( https://www.rbb-online.de/zibb/archiv/20180223_1830/freizeitmesse.html ) oraz na łamach Lausitzer Rundschau ( https://www.lr-online.de/lausitz/cottbus/die-groesste-tourismusmesse-brandenburgs-stiftet-in-cottbus-wieder-reiselust_aid-7567665 ).

We Wrocławiu na lubuskim stoisku swoje oferty zaprezentowali m.in.: kompleks wypoczynkowy Kołatka, który znajduje się nad jeziorem Bronków, Spółdzielnia Socjalna Odkrywamy Lubuskie oraz biuro podróży Mega Tours z Zielonej Góry.

Dzięki wsparciu finansowemu województwa lubuskiego, na targach powstała wspólna przestrzeń przeznaczona na promowanie potencjału turystycznego regionu, a także oferty zakwalifikowanych do udziału przedsiębiorców z branży. Reprezentanci lubuskiego mają okazję wziąć udziału w spotkaniach - zarówno z potencjalnymi klientami, jak i kontrahentami - podczas których mogą zaprezentować ofertę, a także nawiązać kontakty biznesowe. Ponadto na targach prezentowany jest potencjał gospodarczy oraz walory województwa lubuskiego z punktu widzenia jego atrakcyjności dla branży turystycznej.

Dzięki takiej obecności na targach, wiele firm, dla których zakup stoiska targowego przekraczał ich możliwości finansowe, ma okazję do szerszego zaprezentowania się.

Przed nami jeszcze wyjazdy na targi do: Berlina (międzynarodowe targi ITB, 7-11 marca), Katowic (Międzynarodowe Targi Turystyki, Spa, Sprzętu Turystycznego i Żeglarskiego „GLOBalnie”, 23-25 marca), Warszawy (Targi Turystyki i Wypoczynku LATO 2018, 13-15 kwietnia) oraz Szczecina (Targi Turystyczne Market Tour „Piknik nad Odrą”, 12-13 maja). Są jeszcze wolne miejsca. Szczegóły na stronie www.targi.lubuskie.pl .

Projekt „Promocja gospodarcza Województwa Lubuskiego poprzez organizację kampanii promocyjnych sektora turystycznego o zasięgu krajowym i międzynarodowym oraz regionalnych targów turystycznych” powstał w ramach wspierania mikro-, małych i średnich przedsiębiorstw z branży turystycznej z obszaru województwa lubuskiego. Skorzysta z niego blisko 50 lubuskich przedsiębiorców.

Galeria zdjęć

Lubuskie na targach turystycznych

Kliknij w miniaturkę, aby zobaczyć większe zdjęcie. Aby zamknąć kliknij krzyżyk..

 

Zapisz się do naszego cotygodniowego newslettera!