Szczegóły aktualności:

Ruszyła Lubuska Akademia Młodego Lidera

Katarzyna Kozińska | Młodzi On-Life | 14-05-2018

Ruszyły warsztaty dla młodzieży z województwa lubuskiego w ramach kampanii Młodzi On-Life. Pierwsze spotkanie odyło się 14 maja w Nowej Soli. To była prawdziwa twórcza burza mózgów! Lubuska Akademia Młodego Lidera to projekt skierowany do młodych z regionu, którzy chcą działać lokalnie, aktywnie rozwijać swoją karierę zawodową, poznać nowoczesne rozwiązania prowadzenia komunikacji w Internecie z wykorzystaniem dostępnych branżowych narzędzi i mediów. Efekty pracy grupy z Nowej Soli już teraz można zobaczyć w sieci.

Podczas ośmiogodzinnych intensywnych warsztatów uczestnicy dowiedzieli się jak skutecznie podejmować działania w ramach lokalnej społeczności, jak budować zespół, jak wejść i poruszać się na rynku pracy, podnosić kwalifikacje i umiejętności związane ze ścieżką swojej kariery. Działo się w Nowej Soli! Młodzi "karierowicze" udowodnili, że świetnie poruszają się w świecie social media i doskonale współpracują w grupie. Chcecie zobaczyć efekty ich pracy? Wejdźcie na profil Młoda Kariera na Facebooku.

Chcesz wziąć udział w kolejnych warsztatach Młoda Kariera? Zgłoś się do dyrekcji swojej szkoły lub skontaktuj się z:

Agata Bubel dla lokalizacji: Świebodzin, Wschowa, Krosno Odrzańskie, Strzelce Krajeńskie, Gorzów Wielkopolski

Agata Bubel
a.bubel@parkinterior.pl
(68) 411 44 00
734 150 848

Łukasz Hoffman dla lokalizacji: Żary, Żagań, Międzyrzecz, Sulęcin, Słubice.

Łukasz Hoffman
L.Hoffmann@pnt.uz.zgora.pl
504070237

Dla kogo?

Czekamy na młodzież aktywną, która na co dzień angażuje się w życie swojego środowiska, a może też ma na koncie realizację pierwszych inicjatyw i przedsięwzięć lokalnych. Zajęcia są przeznaczone dla tych, którzy widzą wokół siebie potrzebę zmian i chcą podjąć działania, by je wcielać w życie.

Dlaczego warto?

Głównym celem warsztatów jest zachęcenie młodzieży do podejmowania działań w ramach lokalnej społeczności, budowania zespołu i propagowania idei w regionie. Oprócz głównych celów, uczestnicy zrealizują także mniejsze, równie ważne, takie jak: poznanie narzędzi ułatwiających pracę nad projektem, inicjatywą lub przedsięwzięciem, poznanie sposobów na pozyskiwanie środków finansowych na działania projektowe, wykorzystanie mediów społecznościowych do tworzenia społeczności, budowanie strategii komunikacji, planowanie celów i mierzenie ich efektów.

Warsztaty

Warsztaty będą podzielone na 2 części tematyczne.

Część 1 - "Ja jako lider w środowisku"

W tej części młodzież poświęci czas na poznawanie swojego potencjału i roli pełnionej w grupie. Warsztaty będą interaktywne, co oznacza, że nie będzie to kolejny nudny wykład, a przygoda edukacyjna pełna ogromnej dawki wiedzy, ćwiczeń i wzajemnych interakcji, aby wycisnąć z tego czasu jak najwięcej korzyści. Dodatkowo młodzież będzie nabywać i rozwijać różne umiejętności.

Zostaną poruszone następujące zagadnienia:

  • jakie są moje mocne strony,
  • co jeszcze powinienem zrobić, aby poczuć się pewniej w roli lidera,
  • na czym polega skuteczna komunikacja.
  • jak działać na "swoim podwórku",
  • jak motywować siebie i innych do działania,
  • jak badać lokalne potrzeby,
  • z kim warto nawiązać współpracę, żeby działać skuteczniej i na szerszą skalę,
  • praktyczna wiedza przydatna w pracy i przy podjęciu działalności gospodarczej,
  • jak nie dać się oszukać, informacje o kredytach, szczegółach umów z korporacjami,
  • jak obserwować trendy na rynku, jak tworzyć i utrzymywać jakość.

Część 2 - "Grupa w działaniu "

Celem drugiej części warsztatów jest zaangażowanie młodych ludzi w działania na rzecz lokalnej społeczności. Nastąpi dalsze praktyczne rozwijanie umiejętności zdobytych podczas warsztatów "Ja, jako lider w środowisku". Zostaną poruszone następujące zagadnienia:

Jak zbudować pracowity zespół?

Podstawą każdej inicjatywy, projektu lub przedsięwzięcia jest jasne określenie jego celu oraz zakomunikowanie go w zrozumiały i klarowny sposób. To pierwszy krok do zmotywowania osób z otoczenia, aby zaangażowały się w jego realizację. Powstający zespół musi być świadomy kosztów i nakładów, jakie realizacja celu będzie generowała - mogą być one bardziej lub mniej wymierne i niekoniecznie dotyczyć samych pieniędzy. Czas, zaangażowanie, konsekwencja to równie cenne wartości i "koszty", jakie każdy członek zespołu będzie musiał ponieść. Grupa, dążąca do realizacji wspólnego celu, musi zdawać sobie z tego sprawę. Musi także rozumieć, że optymalne rozdzielenie zadań i zbudowanie Redakcji, w której każdy członek zespołu doskonale zna swoją rolę to niezbędny element zapewniający efektywność działań.

Plan:

  • promocja celu,
  • analiza kosztów i nakładów niezbędnych do realizacji celu,
  • sposoby na pozyskanie środków pieniężnych (sponsoring, crowdfounding, etc.),
  • podział zadań i budowa Redakcji.

Jak podbić świat swoim pomysłem?

Zarażony entuzjazmem zespół to nie wszystko, aby osiągnąć cel - niezbędna jest jego promocja i zakorzenienie pomysłu w świadomości społeczności lokalnej. W jaki sposób promować inicjatywę, jak wybierać kanały komunikacji tak, aby trafić z przekazem do grupy docelowej, jak zmotywować ją do podjęcia działania, jakich użyć do tego narzędzi - na te pytania zespół musi znaleźć odpowiedź jeszcze na początkowym etapie. Kiedy wstępne analizy i strategie zostaną opracowane, rozpoczyna się proces budowania społeczności wokół idei - najprzyjemniejszy, ale i najbardziej wymagający etap dążenia do celu. Obejmuje on nie tylko przygotowanie treści, pozyskanie środków, rozpowszechnianie idei, ale także analizę skuteczności działań, które pozwolą na podejmowanie dalszych decyzji i zwiększanie efektywności działań.

Plan:

  • wybór narzędzi dla komunikacji w grupie,
  • dobór kanałów komunikacji oraz narzędzi docierania do grupy docelowej,
  • opracowanie strategii promocji idei,
  • budowa społeczności wokół idei.

Jak zostać nieśmiertelnym?

Czy cel został osiągnięty? Skąd to wiemy? Czy realizacja celu to już sukces? W jaki sposób możemy go wykorzystać do dalszej działalności? Zakończenie projektu nie musi oznaczać końca życia idei. Z odrobiną wysiłku i zaangażowania krótkoterminowy projekt może stać się ważnym przedsięwzięciem dla lokalnej społeczności lub całego kraju. Pomoże w tym szczegółowa analiza projektu, feedback od osób "z zewnątrz" oraz świadomość perspektyw i potrzeb społeczności, skoncentrowanej wokół idei.

Plan:

  • sposoby na zmierzenie realizacji celu,
  • feedback - co oznacza i jak go pozyskać,
  • sposoby wykorzystania osiągniętego celu i poszukiwania nowych wyzwań,
  • jak wyciągać wnioski z pozytywnych i negatywnych stron realizacji projektu.

Podczas warsztatów omówione zostaną kanały komunikacji oraz sposoby na wyselekcjonowanie tych, które najlepiej sprawdzą się dla wybranej grupy docelowej. Prowadzący uwrażliwią uczestników na konieczność uważnego wyboru mediów społecznościowych, których popularność i zastosowanie zmieniają się nieustannie. Poruszona zostanie także kwestia wspierania działań poprzez content marketing, czyli prowadzenie bloga, strony WWW oraz odpowiednie media społecznościowe.

Więcej na FB Młodzi On-Life lubuskie

Galeria zdjęć

Lubuska Akademia Młodego Lidera - Nowa Sól

Kliknij w miniaturkę, aby zobaczyć większe zdjęcie. Aby zamknąć kliknij krzyżyk..

 

Zapisz się do naszego cotygodniowego newslettera!