Szczegóły aktualności:

O przewozach kolejowych w Lubuskiem

Marzena Toczek | Wydarzenia | 16-07-2019

Trwają rozmowy dot. organizacji przewozów kolejowych w województwie lubuskim. Obecnie realizowana jest umowa ze spółką Przewozy Regionalne. - Od 2015 roku dopłacamy do Przewozów Regionalnych 45 mln zł. Jest to największa pozycja w budżecie. Wzrosły koszty – zwłaszcza paliwa, rosną koszty wynagrodzeń, więc mam nadzieję, że spotkamy się podczas tych rozmów w jakimś momencie i udam nam się je zakończyć kompromisem. Mam nadzieję, że stanie się to w ciągu miesiąca – podkreśla marszałek Elżbieta Anna Polak.

Lubuski Oddział Spółki Przewozy Regionalne realizuje zdecydowaną większość przewozów kolejowych o charakterze użyteczności publicznej na terenie województwa lubuskiego. Przewozy te, zgodnie z ustawą o publicznym transporcie zbiorowym, są organizowane przez województwo, które każdego roku przekazuje środki na ten cel.

2013 r. – 38,7 mln zł

2014 r. – 39,5  mln zł

2015 r. – 43 mln zł

2016 r. – 45 mln zł

2017 r. – 45,24 mln zł

2018 r. – 45,24 mln zł

2019 r. (zapis w budżecie) – 45,75 mln zł

Rozmowy z prezesem spółki Przewozy Regionalne dot. m.in. kosztów realizacji umowy za  rok bieżący, a także kontynuacji współpracy po 2020 roku (w grudniu 2020 wygasa obecna umowa). - Cieszę się, że pan prezes podjął rozmowy dotyczące jakości, skuteczności i niezawodowości przewozów w ramach realizowanej umowy, ale chcę też żebyśmy poszukali wspólnych argumentów, aby kontynuować tę współpracę w najbliższych latach. Musimy się zdecydować jaką formułę przyjąć, jeżeli chodzi o planowanie przewozów kolejowych na terenie województwa lubuskiego. Jednym z rozwiązań jest kontynuacja współpracy z PR. Musimy wspólnie podjąć wysiłek, aby doprowadzić do szczęśliwego rozwiązania. Liczmy na to, że obecne problemy będą ulegały systematycznej poprawie i zapewnimy ciągłość i niezawodność przewozów – podkreślał członek zarządu Marcin Jabłoński.

Prezes spółki Przewozy Regionalne Krzysztof Zgorzelski podkreślał, że rozmowy na temat realizacji umowy związane są z rosnącymi kosztami oraz restrukturyzacją spółki. - Restrukturyzacja wymaga pewnego rodzaju poświęcenia. Na terenie województwa lubuskiego nastąpiły pewne niefrasobliwości. Odbudowa dawnego potencjału skutkuje tym, że pewne obszary wychodzą poza możliwość kontroli przez spółkę. Nie mówimy tylko o utrzymaniu, ale także o utrzymaniu taboru w czystości, czy prowadzeniu kas biletowych, gdzie obserwujemy wzrost kosztów. Z tym musimy się zmierzyć. To są wyzwania którym zarząd spółki musi stawić czoła. Jestem przekonany że dojdziemy do porozumienia co do obecnie obowiązującej umowy i liczę na dłuższą perspektywę współpracy niż grudzień 2020 – podkreślał.  

 

Galeria zdjęć

Pol'and'Rock - Rozmowy z Przewozami Regionalnymi

Kliknij w miniaturkę, aby zobaczyć większe zdjęcie. Aby zamknąć kliknij krzyżyk..

 

Zapisz się do naszego newslettera!