Regionalny Punkt Kontaktowy Programu Współpracy Interreg VA BB – PL 2014-2020 r. zaprasza na szkolenie poświęcone zastosowaniu prawa zamówień publicznych w projektach realizowanych w ramach Programu Współpracy INTERREG VA BB – PL 2014–2020. Szkolenie odbędzie się 6 grudnia w Ruben Hotel, Aleja Konstytucji 3 Maja 1a, 65-805 Zielona Góra.
Podczas szkolenia uczestnicy zdobędą podstawową wiedzę dotyczącą zastosowania przepisów prawa zamówień publicznych, poznają poszczególne etapy przygotowania i prowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego wraz z wieloma cennymi wskazówkami eksperta i praktycznymi przykładami. Ponadto formuła szkolenia uwzględnia w szerokim zakresie dyskusję oraz odpowiedzi na pytania uczestników.
Do udziału w szkoleniu zapraszamy nie tylko osoby uprawnione do reprezentowania beneficjenta/instytucji, ale przede wszystkim osoby zaangażowane w przygotowanie i realizację projektów. Potwierdzenie udziału w szkoleniu wraz z pytaniami do eksperta prosimy przesłać do dnia 4 grudnia 2019 r. na adres: a.ciesielska@lubuskie.pl. Udział w szkoleniu jest bezpłatny.
Program szkolenia
Wprowadzenie oraz omówienie przedmiotowego i podmiotowego zakresu zamówień publicznych · Wprowadzenie; · Prawo zamówień publicznych a zasada konkurencyjności; · Omówienie znaczenia tzw. progów unijnych; · Zamówienia wielorodzajowe (w tym wpływ na zasadę konkurencyjności); · Zasady udzielania zamówień. |
Przygotowanie postępowania · Określanie warunków udziału w postępowaniu; · Podstawy wykluczenia wykonawcy; · Dokumenty w postępowaniu w sprawie zamówienia; · Zasady opisu przedmiotu zamówienia; · Szacowanie wartości zamówienia; · Formułowanie kryterium oceny ofert. |
Ocena ofert i zawarcie umowy · Elementy oceny ofert (ocena formalna i jej elementy oraz ocena treści oferty w tym: poprawienie omyłek, wyjaśnienia ceny rażąco niskiej, odrzucenie ofert); · Podstawy unieważnienia postępowania. · Obowiązki poprzedzające zawarcie umowy; · Termin zawarcia umowy oraz okres na jaki umowa jest zawierana; · Zmiany umowy; · Dokumentowanie postępowań i udostępnianie dokumentacji (tajemnica przedsiębiorstwa). |
Wytyczne w sprawie kwalifikowalności · Zasady wydatkowania środków; · Obowiązek uwzględnienie aspektów społecznych; · Kiedy nie stosujemy rozpoznania rynku i zasady konkurencyjności; · Rozeznanie rynku, sposób procedowania i dokumentowania; · Zasada konkurencyjności: · Konflikt interesów; · Warunki udziału; · Terminy składania ofert (i sposób liczenia terminów); · Upublicznienie zapytania ofertowego; · Sposób dokumentowania postępowań. |