Szczegóły aktualności:

Bank Informacji Pomocowej: Pościel dla SOR uszyta!

Małgorzata Tramś-Zielińska | Koronawirus | 03-04-2020

Od kilku tygodni działa Bank Informacji Pomocowej. Wy oferujecie pomoc, my pomagamy „połączyć” Was z najbardziej potrzebującymi. Są to nie tylko szpitale, ale też małe przychodnie, osoby prywatne, seniorzy. Oferty można zgłaszać za pomocą formularza lub poprzez mobilną aplikację Zgłaszam. Informujemy o kolejnych efektach działalności Banku. – Dziękuję każdemu, kto zadeklarował choćby najdrobniejszą formę pomocy. Każda jest równie cenna – mówi marszałek Elżbieta Anna Polak

Na początek przypominamy. Lubuski Bank Informacji Pomocowej jest narzędziem wspierającym osoby i firmy, które oferują różnego rodzaju pomoc, usługi i darowizny. Pomagamy znaleźć i skontaktować „dobroczyńców” z najbardziej potrzebującymi. W dobie epidemii są to oczywiście najczęściej szpitale, którym brakuje środków ochrony osobistej lub sprzętu. Ale pomocy potrzebują nie tylko szpitale

DPS – szuka przyłbic

W mijającym tygodniu do Banku zgłosił się Dom Pomocy Społecznej w Dobiegniewie. W codziennej pracy na rzecz pensjonariuszy, zabrakło im środków ochrony osobistej. Największy problem był z przyłbicami. Poprosili o pomoc w znalezieniu darczyńcy lub przynajmniej sprzedawcy, który ma przyłbice w rozsądnej cenie. Z kolei wcześniej w Banku swoją propozycję pomocy „zostawił” pan Piotr Pardej z firmy RAC Systems z Zielonej Góry, który zadeklarował, że w razie potrzeby wydrukuje przyłbice na drukarce 3D. Udało się te dwa podmioty ze sobą „zapoznać”. Efekt? 17 przyłbic już jedzie do Dobiegniewia. Więcej egzemplarzy dotrze tam, kiedy zostaną wydrukowane.

Pościel dla SOR – wiele osób, wielki efekt

O problemach z pościelą na Szpitalnym Oddziale Ratunkowym w Zielonej Górze dowiedzieliśmy się od tamtejszych pracowników. Pralnia nie nadążała z dostarczaniem czystych zmian pościeli, więc potrzeba było więcej kompletów. Apel o pościel zamieściliśmy na Facebooku. Najpierw odezwał się do nas pan Maciej Chamienia z Klubu Towarzysko-Sportowego w  Obrzycach. Samej pościeli wprawdzie nie miał, ale miał sporo bel bawełnianej tkaniny. Szybko znalazła się też szwalnia. Dość nietypowa – Atelier Rosa, która na co dzień szyje… suknie ślubne. Panie pracujące w salonie sukien  uszyły 50 kompletów pościeli. Wszystkie trafiły już do zielonogórskiej lecznicy.

„Pomogę jak mogę”

Klub Towarzysko-Sportowy poszedł o krok dalej. Nawiązał współpracę z grupą społeczników pod wodzą pani Dominiki Kowalik z Obrzyc. W ramach akcji „Pomogę jak mogę” zaczęła się wielka produkcja maseczek. Powstaje ich od 300 do 500 dziennie. W zależności od potrzeby – bawełniane lub flizelinowe. Trafiają do obu szpitali w Międzyrzeczu, do szpitala w Skwierzynie, do międzyrzeckiego sanepidu oraz okolicznych przychodni. W rozwożeniu pomaga pan Łukasz Zaborowski.

Pomoc szeroko zakrojona

Do Banku została zgłoszona także ogromna ogólnopolska inicjatywa zrzeszająca różne firmy, które chcą pomóc także lubuskim szpitalom. Uruchomiona została strona https://szpitale.dawkawsparcia.org/, na której lecznice mogą określić rodzaj potrzebnej pomocy. Zakres obejmuje nie tylko sprzęt teleinformatyczny, ale także środki do dezynfekcji, środki ochrony osobistej, pomoc psychologiczną dla lekarzy i kadry medycznej oraz dla pacjentów z koronawirusem.  Można  także wypełnić formularz w excelu i przesłać na adres marcin@DawkaWsparcia.org. Wiemy, że trwa organizowanie wyposażenie teleinformatycznego dla Jednoimiennego Szpitala Zakaźnego w Gorzowie Wlkp. oraz dla Szpitala Uniwersyteckiego w Zielonej Górze. Skorzystała też przychodnia Aldemed w Zielonej Górze, która otrzymała 30 przyłbic.

Jak się zgłosić do Banku?

Osoby, które chcą bezpłatnie pomóc, mogą się zgłosić poprzez stronę internetową lub aplikację na smartfony. My kontaktujemy się z każdym oferującym pomoc i staramy się znaleźć „odbiorcę” ten pomocy.

Jak wygląda zgłoszenie? Wystarczy wejść na specjalną stronę: lubuskie.zglaszam.pl, kliknąć na mapie miejsce, którego dotyczy zgłoszenie i wypełnić pola formularza, abyśmy mogli zidentyfikować zgłaszającego. Identycznie wygląda zgłoszenie poprzez aplikację na Androida i iOS. Wystarczy po zainstalowaniu aplikacji wypełnić kilkoma kliknięciami krótki formularz zgłoszenia pomocy i wysłać go do systemu.

 

Oto linki niezbędne do zainstalowania poszczególnych aplikacji:

1. Android - https://play.google.com/store/apps/details?id=pl.ambsoft.zglaszam.mobile

2. iOS - https://apps.apple.com/pl/app/zg-aszam/id11205926

3. Portal - lubuskie.zglaszam.pl

 W zgłoszeniu potrzebujemy jak najwięcej konkretów, ale też szczegóły możemy omówić telefonicznie. Z każdym z dobroczyńców skontaktuje się pracownik Urzędu – Ewa Jaske, która pomoże znaleźć „odbiorcę” pomocy – tel. 693 409 044.

 

ZOBACZ OFERTY I POTRZEBY BANKU INFORMACJI POMOCOWEJ

Galeria zdjęć

Banki Informacji Pomocowej - kolejne wsparcie

Kliknij w miniaturkę, aby zobaczyć większe zdjęcie. Aby zamknąć kliknij krzyżyk..

 

Zapisz się do naszego newslettera!