Szczegóły aktualności:

Urząd przenosi się do sieci

Dariusz Nowak | Wydarzenia | 22-05-2020

Coraz więcej urzędowych spraw można już załatwić nie wychodząc z domu. Samorząd województwa robi kolejny krok w zakresie powiększenia liczby oferowanych e-usług. Członek zarządu Marcin Jabłoński podpisał dziś (22.05) umowę na projekt „Lubuski e-Urząd II”. Partnerami wartej blisko 15 mln zł inwestycji, współfinansowanej z funduszy europejskich, jest 11 gmin z terenu całego województwa.

- Nie chcemy tylko podążać za nowymi technologiami i sięgać po najnowsze urządzenia, ale proponować rozwiązania faktycznie potrzebne mieszkańcom w codziennym życiu. Chcemy, aby ludzie załatwiali sprawy prosto, bez długich poszukiwań i czytania skomplikowanych instrukcji. Świat cyfrowy wpływa na nasze życie w ogromnym stopniu, jak dużym przekonaliśmy się w ostatnim czasie – przekonywał członek zarządu Marcin Jabłoński.

Przed rozpoczęciem realizacji projektu szczegółowo zbadano wyzwania, które w pierwszej kolejności należałoby zrealizować w temacie e-usług publicznych. Informacje zebrane od samorządów pozwoliły zidentyfikować potrzeby mieszkańców oraz przedsiębiorców. Główny element projektu będzie stanowić zmodernizowany system do obsługi m.in. ewidencji opłat i transakcji finansowo-księgowych.

Możliwość złożenia pisma lub wniosku elektronicznie zapewnią opracowane do tego celu formularze, umieszczone na portalach e-usług. Zostaną zintegrowane z narzędziami do złożenia „elektronicznego podpisu” (poprzez Profil Zaufany lub podpis kwalifikowany). - Mam nadzieję, że partnerzy projektu już za kilka miesięcy będą testować pierwsze usługi. Ze względu na pandemię wiele rzeczy może się jednak opóźnić. Liczę, że w połowie przyszłego roku większość aplikacji i usług będzie już dostępna – tłumaczy Marcin Jabłoński.

Projekt realizowany będzie przez konsorcjum: Comp S.A., Sputnik Software sp. z o.o. oraz Zeto Projekt sp. z o.o. Stworzy ono centralny portal dostępowy (Platforma Regionalna). Wykona także portale e-usług dla każdego z partnerów zadania. Poza tym samorządy zostaną wyposażone w niezbędny sprzęt, a urzędnicy odpowiednio przeszkoleni. Zakres planowanych do wdrożenia e-usług obejmuje systemy:

1) eGłosowanie

2) eSkarga

3) eRada

4) ePrzedszkole

5) eSzkoła

6) eSprawy

7) ePodatki (eOpłaty)

8) eOdpady

9) eRejestry

10) eDodatki Mieszkaniowe

11) eStypendia

12) eZezwolenia

13) eWoda i Ścieki

14) Budżet obywatelski

15) Business Inteligence.

„Lubuski e-Urząd II” realizowany jest z dofinansowaniem ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Lubuskie 2020. Partnerzy Projektu to gminy: Bobrowice, Bytom Odrzański, Dąbie, Dobiegniew, Łagów, Międzyrzecz, Otyń, Santok, Sława, Szczaniec, Torzym.

#FunduszeUE #UEpomaga

Galeria zdjęć

Podpisanie umowy z wykonawcą projektu "Lubuski e-Urząd II"

Kliknij w miniaturkę, aby zobaczyć większe zdjęcie. Aby zamknąć kliknij krzyżyk..

 

Dofinansowano ze środków UE

Zapisz się do naszego newslettera!