Promocja Gospodarcza

LUBUSKIE... EKSPORTOWY MOST NA ŚWIECIE

Województwo Lubuskie z końcem 2016 roku rusza z nowym projektem promocji gospodarczej. Lubuscy przedsiębiorcy mogą liczyć na 85% dofinansowania jeśli tylko planują eksport lub import produktów i chcą przyłączyć się do samorządowego programu promocji.

Do końca 2018 roku Urząd Marszałkowski planuje zorganizować 13 zagranicznych misji gospodarczych. To oferta skierowana do lubuskich małych i średnich przedsiębiorców, którzy planują rozszerzać swoje rynki zbytu lub dopiero rozpoczynają działalność eksportową.

Doświadczenia lat ubiegłych wskazują na potrzebę kontynuowania działań marketingowych, których głównym celem jest zwiększenie konkurencyjności regionu. Zorganizowane w latach ubiegłych przez Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego misje gospodarcze do Miami, Grecji, Skandynawii, Włoch czy Holandii i Wielkiej Brytanii przyniosły wymierne efekty. Lubuscy przedsiębiorcy mieli możliwość nawiązania kontaktów z izbami gospodarczymi, wzięcia udziału w targach branżowych oraz spotkaniach B2B. Sami uczestnicy przedsięwzięć potwierdzają zasadność wyjazdów na organizowane przez władze samorządowe misje. Dowodem na to są podpisane kontrakty, wzrost sprzedaży oraz wprowadzanie nowych technologii produkcji.  Do najważniejszych korzyści należy zdobycie nowych rynków zbytu, stałe zwiększanie sprzedaży, a także możliwość zbadania rynku na tle międzynarodowej konkurencji.

 

Centrum Obsługi Inwestorów i Eksporterów

Ul. Chrobrego 1-3-5

65-043 Zielona Góra

www.lubuskie.trade.gov.pl

 

KIERUNKI WYJAZDÓW NIE SĄ PRZYPADKOWE – OKREŚLILIŚMY JE WSPÓLNIE
Z PRZEDSIĘBIORCAMI

Przypomnijmy, że województwo lubuskie eksportuje do 140 krajów  i utrzymuje nadwyżkę eksportu nad importem w sposób nieprzerwany od 2010 r., co można uznać za bardzo korzystną sytuację. Naszym naturalnym partnerem eksportowym, ze względu na bliskość geograficzną, są Niemcy. Spośród 200 największych eksporterów, tylko 11 nie wysyła towarów na ten rynek. Blisko połowa podmiotów eksportuje towary na teren Unii Europejskiej, do Holandii, Czech, Wielkiej Brytanii, Francji oraz Belgii. Z kolei wśród najważniejszych krajów pozaunijnych należy wymienić Chiny, Rosję, Norwegię, Turcję, San Marino, Białoruś, Serbię i Kanadę a także Arabię Saudyjską. Przedsiębiorcy jednak dążą do zróżnicowania stosunków handlowych.

Z przeprowadzonej Analizy potencjału inwestycyjnego i eksportowego województwa lubuskiego wynika, że lubuscy przedsiębiorcy upatrują dużą szansę we wspólnej promocji na targach i misjach i są zainteresowani właśnie taką formą wsparcia. Jednak udział w misjach i targach zagranicznych jest dużym przedsięwzięciem logistycznym i finansowym dlatego wielu widzi potrzebę pomocy ze strony Urzędu Marszałkowskiego polegającej na organizacji całego przedsięwzięcia, wyszukaniu potencjalnych partnerów biznesowych, organizacji i przeprowadzeniu spotkań z zapewnieniem tłumaczenia włącznie.

W następnych dwóch latach planuje się zintensyfikować działania, które mają za zadanie znacząco wzmocnić międzynarodowe powiązania gospodarcze lubuskich przedsiębiorstw i internacjonalizację firm oraz wypromowanie województwa lubuskiego za granicą.

W ramach projektu zakłada się dofinansowanie wsparcia udziału w zagranicznych misjach gospodarczych na rynki wysokiej szansy dla obecnych i potencjalnych eksporterów z sektora MSP z regionu. Na każdy wyjazd na misję gospodarczą będzie organizowana rekrutacja przedsiębiorców. Będzie ona miała charakter otwarty i skierowana będzie do wszystkich przedsiębiorców z kategorii MŚP we wskazanych branżach i posiadających siedzibę w Województwie Lubuskim. Firmy, które zadeklarują chęć uczestnictwa w  misji gospodarczej poniosą jedynie 15% wszystkich kosztów.

 

PROMOCJA RYNKÓW EKSPORTOWYCH – 13 MISJI GOSPODARCZYCH

W pierwszej kolejności kraje europejskie: Białoruś, Włochy, kraje skandynawskie, Niemcy w dalszej Austria, a następnie kierując się uzasadnioną potrzebą dywersyfikacji eksportu, kraje obu Ameryk oraz Azja.

PLANOWANE MISJE GOSPODARCZE DLA LUBUSKICH PRZEDSIĘBIORCÓW

1. „Business in regions”, Białoruś, Homel,

 październik 2016r.

2. Włochy                                               

 I kw. 2017

3. Skandynawia                                       

 II kw. 2017

4. Hannover Messe                                   

 II kw. 2017

5. CAMACOL, Miami                                  

 II kw. 2017

6. Chiny, Korea Płd.                                 

 IV kw. 2017

7. CES, Las Vegas USA                              

 I kw. 2018

8. Cebit Hannover   

 I kw. 2018

9. AIM, Dubai, Zjednoczone Emiraty Arabskie

 II kw. 2018

10. CAMACOL, Miami                                 

 II kw. 2018

11. Wyjazdy promocyjne w ośrodkach Wydziałów Promocji Handlu i Inwestycji we Włoszech, Brukseli i Wiedniu.

 

Zapisz się do naszego newslettera!

g -