Warsztaty_edycja 2017
W dniach 12-13 grudnia 2017 r. odbyły się po raz kolejny Warsztaty pn. „Technologiczne Dzieciaki” zorganizowane przez Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego. Warsztaty rozpoczęły się od spotkania z robotem NAO, który śpiewa, tańczy i recytuje. Dzięki akcji uczniowie mieli możliwość zapoznania się z najnowszymi technologiami poprzez wspólną, twórczą zabawę i eksperymentowanie. W rolę małych inżynierów wcieliło się 320 dzieci z lubuskich szkół. Impreza wpisała się w program obchodów w związku z Międzynarodowym Tygodniem Edukacji Informatycznej, odbywającym się w dniach 4-10 grudnia 2017 r.
W warsztatach udział wzięły firmy: Mały Inżynier, BRICKS 4 KIDZ, Orange, TurboKids, Uniwersytet Zielonogórski.
Warsztatom towarzyszył ogłoszony w listopadzie konkurs plastyczny „Kreatywne Dzieciaki”, którego celem było kształcenie umiejętności wykorzystania komputera do zaprojektowania plakatu oraz rozwijanie inwencji twórczej i kreatywności uczniów.
Do konkursu zgłoszono prace w dwóch kategoriach:
- kategoria obejmująca klasy I-II Konkurs plastyczny: pod hasłem „Robot”,
- kategoria obejmująca klasy III-V: pod hasłem „Technologiczne Dzieciaki”
Więcej informacji o konkursie (prezentacja zwycięskich prac) i warsztatach: www.technologicznedzieciaki.pl
Zdjęcia Krzysztof Kubasiewicz
Kliknij w miniaturkę, aby zobaczyć większe zdjęcie. Aby zamknąć kliknij krzyżyk..
Warsztaty_edycja 2016
W niezwykłą podróż do świata technologii, robotów i eksperymentów zaprosiliśmy 15 grudnia 2016 r. dzieci z lubuskich szkół podstawowych. Zabawy z robotem Bee-Bot, robotyka dla juniora, zajęcia z wykorzystaniem tablicy interaktywnej i komputerów to tylko niektóre z atrakcji. - Nowoczesne technologie, zwłaszcza te informatyczne towarzyszą nam każdego dnia.
W naszym regionie lubuskim, mamy wizję: że Lubuskie to zielona kraina nowoczesnych technologii, to nas szczególnie zobowiązuje - mówiła marszałek Elżbieta Anna Polak.
Wydarzenie odbyło się w związku z Tygodniem Edukacji Informatycznej (5-11 grudnia 2016 r.).
Celem wydarzenia było zapoznanie młodych mieszkańców województwa z najnowszymi technologiami oraz przedstawienie w jaki sposób mogą one nam posłużyć w codziennym życiu, nauce lub w zabawie. - Zaprosiliśmy was, żebyście mogli się dowiedzieć czegoś więcej o tych nowoczesnych technologiach. Możecie się także dowiedzieć, czy Internet jest bezpieczny. Niestety w cyberprzestrzeni też się dzieją różne rzeczy, niekoniecznie dobre. Bardzo trzeba uważać, jak korzystamy z Internetu - mówiła do młodych Lubuszan marszałek Elżbieta Anna Polak.
Warsztaty były połączeniem nowoczesnych technologii z twórczą nauką i zabawą. Podczas spotkania dzieci miały okazję wziąć udziału w trzech różnych tematycznie warsztatach, gdzie wspólnie z osobą prowadzącą zajęcia zbudowały robota oraz zdobyły wiedzę na temat mechaniki i praw fizyki. Wykonywały doświadczenia, wzięły udział w multimedialnej lekcji, przeprowadziły eksperymenty z suchym lodem. Poznały krok po kroku tajniki przygotowania i produkcji filmów animacyjnych.
W ramach warsztatów przedstawiciel Policji przeprowadził rozmowę na temat cyberprzestępczości „Bezpieczny Internet”.
W warsztatach udział wzięli firmy: Image Recording Solutions Sp. z o.o., Mały Inżynier, BRICKS 4 KIDZ, Young Digital Planet SA.
Warsztat 1
Prowadzący: Image Recording Solutions Sp. z o.o.
Opis: Przeprowadzenie zajęć przyrodniczych: pomiar PH oraz temperatury. Prezentacja druku 3D.
Warsztat 2
Prowadzący: Image Recording Solutions Sp. z o.o.
Opis: Prezentacja druku 3D..
Warsztat 3
Prowadzący: Mały Inżynier
Opis: Wykonanie eksperymentów z suchym lodem, programowanie robotów Lego Mindstorms EV3, prezentacja programu do tworzenia gier i animacji komputerowych.
Warsztat 4
Prowadzący: BRICKS 4 KIDZ z siedzibą w Zielonej Górze
Opis: klasy I-II Budowa robota oraz wprowadzenie go w ruch.
klasy III - VI Movie Making - tworzenie animacji poklatkowej wykorzystując zbudowane przez siebie modele obsadzając w głównych rolach ulubionych bohaterów z różnych serii klocków Lego® (Star Wars, Harry Potter, Minecraft, Friends, City itd.
Warsztat 5
Prowadzący: Young Digital Planet SA
Opis: klasa I-II Co to jest algorytm – zabawy ruchowe, zabawy z robotem Bee-Bot
klasa III-IV Co to jest algorytm – zabawy ruchowe, zabawy z programem Scratch
klasa V-VI Co to jest algorytm – zabawy ruchowe, zabawy z programem Appinventor, „A to ciekawe….” - pokaz nowinek technologicznych.
Kliknij w miniaturkę, aby zobaczyć większe zdjęcie. Aby zamknąć kliknij krzyżyk..