
 
  

 

Portal Województwa Lubuskiego

 

  

Oświadczenie do tekstu „Gazety Lubuskiej”

  
Kategoria -  Aktualności 

Data publikacji -11 października 2023 godz. 02:43  

Pełnym manipulacji, stronniczych wypowiedzi, kłamstw i próby
wciągnięcia marszałek Elżbiety Anny Polak oraz przedstawicieli zarządu
województwa w wyimaginowane przez autora „afery” jest tekst pt. „W
wyborach Lubuszanie ocenią władzę w regionie”. 

Strona 1/3



Tekst ukazał się w papierowym wydaniu w sobotę 7 października br. oraz w wydaniu
internetowym w poniedziałek 9 października pt. „PO w regionie, nie liczy się z nikim
i niczym. Lubuszanie ich rozliczą przy urnach”.

Autor i jego rozmówcy bez odpowiedzialności szastają w treści opiniami i hasłami
typu „praca za seks” w gorzowskim WORD, „rtęć w Odrze”, afera z Lubuskimi
Bonami Wsparcia, nieprawdziwymi zarzutami pod adresem marszałek, że domagała
się w redakcji GL zmian personalnych, kłamstwami o 40 mln zł na promocję czy
„propagandowej machinie w postaci Lubuskiego Centrum Informacyjnego i jego
publikatorów”.

Opinii publicznej należy się rzetelna, a co najważniejsze prawdziwa informacja,
dlatego informujemy, że:

- w tzw. aferze w gorzowskim WORD trwają postępowania prokuratorskie i sądowe.
Bo to te instytucje mają obowiązek i możliwości orzec, czy w jednostce doszło
do złamania prawa. Wielokrotnie na to zwracaliśmy uwagę. Jak również wielokrotnie
przypominaliśmy, że to marszałek Elżbieta Anna Polak, a nie domniemana ofiara,
złożyła zawiadomienie do prokuratury o możliwości popełnienia przestępstwa;

- stwierdzenie, że urząd marszałkowski na promocję przeznacza 40 mln zł bez
informacji, że z tej kwoty 27 mln zł jest przeznaczone na promocję województwa
poprzez przewoźników lotniczych - bo tylko taki zapis pozwala samorządowi
na organizację siatki połączeń lotniczych - jest zwykłym nadużyciem; 

- o rtęci w Odrze jako pierwsza nie informowała marszałek Elżbieta Anna Polak, ale
Wojewódzki Inspektorat Ochrony Środowiska w Katowicach oraz media niemieckie,
które powoływały się na wyniki badań brandenburskich laboratoriów. W końcu
obecność rtęci w Odrze potwierdził także rządowy raport, który został przygotowany
po katastrofie ekologicznej;

- kłamstwem jest również, że marszałek Elżbieta Anna Polak domagała się zmian
personalnych w redakcji GL. Wiele miesięcy temu i prokuratura i sąd orzekły, że ani
marszałek ani rzecznik prasowy Zarządu Województwa Lubuskiego nie tłumili
krytyki prasowej, a postanowienia te były odpowiedzią na zawiadomienie złożone
przez redaktora naczelnego GL Janusza Życzkowskiego. Afera napędzana przez
gazetę przez wiele tygodni nijak ma się do rzeczywistości;

- w lutym ub. roku zielonogórska prokuratura wszczęła śledztwo w sprawie unijnych
dotacji, jakie w ramach projektu Lubuskie Bony Rozwojowe otrzymała firma Future
Wolves Łukasz Mejza. I to obecnego posła oraz kandydata do Sejmu z listy Prawa
i Sprawiedliwości Łukasza Mejzę autor tekstu powinien zapytać o „aferę z Lubuskimi
Bonami Wsparcia”;

- połączenie faktu zakupu samochodów na potrzeby urzędu z informacją, że w tym
czasie kraj szykował się do walki z pandemią jest ohydną manipulacją, bo takie
zakupy planuje się z wielomiesięcznym wyprzedzeniem, a środki na to są
wpisywane do rocznego budżetu. Autor tekstu nie miał już odwagi napisać, że to
urząd marszałkowski, dzięki zabiegom marszałek Elżbieta Anna Polak, kupił w

Strona 2/3



Chinach środki ochrony osobistej za kwotę 5,5 mln zł, które zabezpieczyły  pilne
potrzeby lubuskich szpitali i jednostek zdrowia. Z inicjatywy marszałek Elżbiety
Anny Polak powstał również Szpital Tymczasowy (w nowym budynku Centrum
Zdrowia Matki i Dziecka). Na walkę z pandemią Samorząd Województwa przeznaczył
łącznie z funduszami Unii Europejskiej blisko 280 mln złotych;

- manipulacją jest także zdanie, że członkowie zarządu po pandemii „przyznali sobie
bardzo wysokie dodatki specjalne idące w kwoty rzędu kilkudziesięciu tysięcy
złotych”. Dodatek specjalny jest dookreślonym ustawowo składnikiem
wynagrodzenia. A stwierdzenie, że idą w kwoty rzędu kilkudziesięciu tysięcy złotych,
co sugeruje, że takie dodatki przypadają na jednego członka zarządu, jest
kłamstwem;

- Lubuskie Centrum Informacyjne oraz wydawaną przez LCI gazetę Nasza Lubuska
autor tekstu nazywa „propagandową machiną”. Tyle że Nasza Lubuska od początku
swego istnienia oddaje szpalty politykom i samorządowcom z wszystkich opcji,
także z PiS. To pluralizm, do którego GL nie jest w stanie zbliżyć się nawet na
centymetr.

To kolejny artykuł, który ukazuje się na łamach i w wydaniu internetowym
Gazety Lubuskiej z cyklu nieukrywanej agitacji wyborczej. Jest wyłącznie
atakiem politycznym wymierzonym  w Zarząd Województwa tuż przed
zbliżającymi się wyborami parlamentarnymi.

 

Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Strona 3/3

http://www.tcpdf.org

