
- Lubuski Paszport Turystyczny to połączenie mini-przewodnika, karty rabatowej i karty klubowicza, uprawniający do odwiedzania ciekawych miejsc, zdobywania pamiątkowych pieczątek, a także korzystania z oferowanych zniżek lub ofert specjalnych - mówiła pomysłodawczyni Lubuskiego Paszportu Turystycznego Małgorzata Grad. Wspomniała także o kilku nowościach – pierwszą z nich jest prezent-niespodzianka za zebranie 5 pieczątek, a następnie kolejno 10, 15, 20. Niespodziankę będzie można odebrać u partnera, który przybije ostatnią pieczątkę.
Kolejną nowością jest zamieszczony w paszporcie kalendarz wydarzeń – miesiąc po miesiącu informacja co dzieje się u danego partnera. Jak podkreślała pomysłodawczyni ten sezon zaczął się fatalnie dla lokalnych producentów i firm, ale dziś mamy nadzieję, że będzie tylko lepiej.
Przypomnijmy, każdy uczestnik odbierający paszport u pierwszego z partnerów otrzymuje pieczątkę aktywacyjną, która uprawnia go do dalszego korzystania ze zniżek lub ofert specjalnych. Uczestnicy, którzy zbiorą komplet pieczątek od wszystkich partnerów w danym sezonie otrzymają supernagrody po zgłoszeniu i okazaniu paszportów. Paszport jest rozdawany bezpłatnie przez partnerów
Magdalena Świderska - Gospodarstwo Malinówka – partner przedsięwzięcia podkreślała, że pokładają ogromne nadzieje w tym, że nadrobią to co stracili przez ten czas. - Zapraszamy bardzo serdecznie. Mam nadzieję, że uda nam się przeprowadzić warsztaty pszczelarskie dla dorosłych i dla dzieci – dodała.
„Wspieraj lubuskich producentów, kupuj lokalnie”
Wicemarszałek Stanisław Tomczyszyn przypomniał o wsparciu dla lokalnych producentów. „Wspieraj lubuskich producentów, kupuj lokalnie” to akcja, której celem jest rozpropagowywanie produktów regionalnych. – To okazanie solidarności poprzez kupowanie produktów wytwarzanych na Ziemi Lubuskiej oraz uświadomienie, jak ważny dla nas jest lokalny biznes, który napędza lokalną gospodarkę – mówił wicemarszałek. - Nowa rzeczywistość, w której przyszło nam żyć wymogła na nas konieczność dostosowania się do nowych zasad. Lubuskie Centrum Produktu Regionalnego chcąc okazać wsparcie lokalnym producentom zorganizowało akcję, w której zachęca do nabywania regionalnych produktów wytworzonych przez producentów z województwa lubuskiego – wyjaśniał. Podkreślał, że akcja ma uświadomić, jak ważne jest w obecnym czasie wspieranie lokalnej działalności i zachęcić do robienia zakupów u lokalnych podmiotów, w tym również u tych, którzy prowadzą sprzedaż na targowiskach – dodał.
Lubuskie w Europejskiej Sieci Dziedzictwa Kulinarnego
Wicemarszałek przypomniał, że w tym roku województwo lubuskie przystąpiło do Europejskiej Sieci Dziedzictwa Kulinarnego, jako 11 region w Polsce i 47 na świecie. Głównym celem regionów znajdujących się w Sieci jest promocja rozwoju tradycyjnej i nowoczesnej żywności opartej na lokalnych surowcach. Regiony realizują działania, które mają na celu promocję i poprawę jakości regionalnej żywności oraz wzmocnienie regionalnej tożsamości. - Znakiem rozpoznawczym jest charakterystyczna czapka kucharska, która oznacza, że w danym miejscu można zjeść właśnie te produkty i dania, które są wytwarzane z produktów regionalnych – mówił wicemarszałek Stanisław Tomczyszyn.
„Tradycyjne Lubuskie”
Wicemarszałek zachęcił także do udziału w I edycji konkursu: „Tradycyjne Lubuskie". Konkurs skierowany jest do producentów produktów regionalnych z naszego województwa, kół gospodyń wiejskich, gospodarstw agroturystycznych, lokalnych firm i osób fizycznych, które wytwarzają produkty i potrawy i które gotują w oparciu o tradycyjne receptury i lokalne surowce.
Dyrektor Departamentu Programów Rozwoju Obszarów Wiejskich - Arkadiusz Dąbrowski dodał, że zgłoszenia można wysyłać do 10 czerwca 2020 r. - Celem konkursu jest identyfikacja i zgromadzenie wiedzy o oryginalnych regionalnych potrawach, stanowiących dziedzictwo kulinarne regionu, wytwarzanych w firmach gastronomicznych i gospodarstwach agroturystycznych oraz promowanie zasobów lokalnej, tradycyjnej żywności przez regionalną gastronomię – mówił dyrektor.