
Jak poinformował Szpital Uniwersytecki w Zielonej Górze, akcja szczepienia seniorów przeciwko COVID-19 ruszyła, mimo że rano szczepionki jeszcze do lecznicy nie dojechały. Aby starsze osoby nie musiały zbyt długo czekać, zielonogórski szpital wykorzystuje te, które są przeznaczone dla medyków z grupy „0”. Dziennie placówka planuje zaszczepić około 240 osób. Jak się dowiedzieliśmy w poniedziałek po godz. 13.00, do zielonogórskiego szpitala dotarło zaledwie 30 szczepionek.
Niestety jest jeszcze jedna zła wiadomość. Do końca marca wszystkie terminy szczepień dla seniorów w zielonogórskim szpitalu są już zajęte. Zapisanie się na konkretny termin będzie możliwe wraz z kolejnymi dostawami szczepionek – informuje lecznica.
Podobna sytuacja jest w Wielospecjalistycznym Szpitalu Wojewódzkim w Gorzowie. Tu również wszystkie terminy szczepień dla seniorów z grupy 80+ oraz 70+ są zajęte do 31 marca br. Osoby, które wysłały zgłoszenie lub wpisywały się w kolejkę oczekujących w szpitalu, zostaną poinformowane telefonicznie o terminie szczepienia.
Aby zarezerwować termin szczepienia przeciwko COVID-19 należy zgłaszać się do innych punktów szczepień. Listę, adresy oraz numery telefonów znajdziesz na stronie https://www.gov.pl/web/szczepimysie
Jak zapisać się na szczepienie przeciw COVID-19
Obecnie są 4 możliwości zapisu na szczepienie przeciw COVID-19:
- Telefonicznie, poprzez całodobową i bezpłatną infolinię - 989
Możesz to zrobić sam lub może Cię zapisać ktoś bliski z rodziny. Do zapisu wystarczy numer PESEL. Numer telefonu komórkowego nie jest wymagany, ale jeśli go podasz, otrzymasz SMS z potwierdzeniem umówienia wizyty na szczepienie. W ten sposób możesz zarejestrować swoich dziadków lub rodziców. Wystarczy, że rozpocznie się etap szczepień i będziesz miał numer PESEL bliskiej osoby.
Podczas rejestracji wybierzesz dokładny termin oraz miejsce szczepienia. Następnie - jeśli podałeś numer telefonu - otrzymasz SMS z potwierdzeniem umówienia wizyty na szczepienie.
- Elektronicznie poprzez e-Rejestrację dostępną na pacjent.gov.pl
System zaproponuje Ci pięć dostępnych terminów w punktach szczepień, które znajdują się blisko Twojego adresu. Jeśli żaden z proponowanych terminów nie będzie Ci pasował albo będziesz chciał zaszczepić się w innym punkcie, w innym mieście – będzie taka możliwość. Wystarczy, że skorzystasz z dostępnej wyszukiwarki i wskażesz dogodną dla Ciebie datę i lokalizację.
Zaraz po dokonaniu rezerwacji, otrzymasz powiadomienie SMS, a następnie ponownie przypomnimy Ci o szczepieniu dzień przed planowanym terminem.
Jeśli chcesz skorzystać z tego sposobu rejestracji, musisz posiadać Profil Zaufany. Jeżeli go nie masz, skontaktuj się z infolinią NFZ 989, bezpośrednio z wybranym punktem szczepień lub skorzystaj ze wsparcia swojej przychodni.
- Osobiście kontaktując się z wybranym punktem szczepień
Jeżeli chcesz zaszczepić się w konkretnym punkcie szczepień - skontaktuj się z nim. Mapa i dane kontaktowe punktów szczepień dostępne są TUTAJ https://www.gov.pl/web/szczepimysie/mapa-punktow-szczepien#/
W wybranym przez Ciebie punkcie szczepień nie znalazłeś dogodnego terminu? Zadzwoń na infolinię NFZ pod numer 989. Konsultanci pomogą Ci znaleźć inny punkt szczepień niedaleko Ciebie z terminem, który Ci pasuje.
- Wyślij SMS na numer 664 908 556
Jak zarejestrować się poprzez SMS?
1. Wyślij SMS-a o treści SzczepimySie na numer 664 908 556
2. Powinieneś otrzymać SMS-a zwrotnego, w którym zostaniesz poproszony o numer PESEL
3. Wpisz swój numer PESEL i odeślij SMS-a
4. Zostaniesz poproszony o Twój kod pocztowy. Dzięki temu, zaproponujemy Ci najbliższy termin szczepienia w miejscu, w którym mieszkasz.
5. Wpisz kod pocztowy w formacie: 00222 lub 00-222
6. Otrzymasz informację o:
- najbliższym możliwym terminie szczepienia,
- adresie placówki, w której to szczepienie ma być wykonane,
- a także godzinie szczepienia.
7. Jeśli akceptujesz termin i miejsce, odpowiedź na tę wiadomość TAK.
8. Jeżeli odpowiedziałeś TAK, otrzymasz wiadomość, że wizyta została umówiona. Dostaniesz SMS z przypomnieniem na dobę przed szczepieniem. W celu zmiany terminu szczepienia zadzwoń pod numer 989.
9. Jeśli termin i lokalizacja Ci nie odpowiada, odpowiedz NIE. PAMIĘTAJ! Brak odpowiedzi w czasie 5 minut przerwie proces rejestracji!
10. Jeżeli odpowiedziałeś NIE, otrzymasz SMS-a z propozycją nowego terminu, godziny oraz lokalizacji.
UWAGA! Jeżeli się pomylisz i wpiszesz błędny numer PESEL lub kod pocztowy, dostaniesz SMS-a z prośbą o poprawne wprowadzenie danych.
Z jednego numeru telefonu możesz zarejestrować tylko trzy osoby.