O działalności Lubuskiego Centrum Produktu Regionalnego

Pobierz PDF
Uwaga: Wiadomość archiwalna. Nie wszystkie załączniki i linki mogą działać poprawnie.
9 marca br. radni województwa wysłuchali informacji dyrektora Lubuskiego Centrum Produktu Regionalnego Jacka Urbańskiego na temat działalności, bieżących zadań oraz misji gospodarczych odbytych w roku 2019 oraz misji planowanych na rok 2020.

Lubuskie Centrum Produktu Regionalnego w Zielonej Górze, jako jednostka budżetowa zostało utworzone 17 września 2018 r.

Cele i Zadania Lubuskiego Centrum Produktu Regionalnego

  • Propagowanie spuścizny produktów regionalnych wytwarzanych według tradycyjnych sposobów;
  • Promocja rolnictwa i wsi województwa w kraju i za granicą podczas targów, wystaw,
    misji gospodarczych;
  • Przygotowywanie informacji i opracowań dotyczących promocji i identyfikacji produktów tradycyjnych;
  • Prowadzenie bazy danych o firmach przetwórstwa rolno – spożywczego i obsługi rolnictwa
  • Prowadzenie działalności edukacyjnej i wydawniczej

Dotychczasowa działalność Lubuskiego Centrum Produktu Regionalnego w liczbach

Lubuskie Centrum Produktu Regionalnego w Zielonej Górze chcąc wyjść naprzeciw oczekiwaniom producentów produktów regionalnych i lokalnych w dniach 4 – 11 lutego 2019 r. zorganizowało cykl spotkań informacyjnych we wszystkich powiatach województwa lubuskiego, w czasie których przybliżyło filary swojej działalności, zapoznało się z problemami wytwórców oraz zachęcało producentów do współpracy.

W marcu 209 r. zorganizowało Forum Producentów Produktów Regionalnych, którego celem było zapoznanie się z problemami środowiska, identyfikacja potrzeb lokalnych i regionalnych twórców oraz wyznaczenie kierunków działań służących usprawnieniu działalności twórców, producentów produktów regionalnych i  usług z nimi związanych. W forum wzięło udział 160 producentów.

Przy Lubuskim Centrum Produktu Regionalnego 10 kwietnia 2019 r. została powołana Rada Programowa. Składa się ona z 20 członków i jest głosem twórców, wytwórców, producentów i usługodawców związanych z produktami regionalnymi i lokalnymi  z województwa lubuskiego. Do tej pory odbyły się 4 posiedzenia Rady. Rada Programowa przyznała tytuł „Ambasadora” 6 osobom, które m.in. przyczyniły się do powstania jednostki, które wspierają, promują producentów produktów regionalnych i lokalnych z województwa lubuskiego.

Centrum podpisało 14 porozumień o współpracy m.in.

  • Muzeum Etnograficznym z siedzibą w Zielonej Górze – Ochli,
  • Związkiem Młodzieży Wiejskiej,
  • Lubuską Organizacją Turystyczną LOTUR,
  • Stowarzyszeniem: Rękodzieło Zielonogórskie,
  • Lokalną Grupą Działania: Zielona Dolina Odry i Warty,
  • Lokalną Grupą Działania: Zielone Światło,
  • Uniwersytetem Zielonogórskim,
  • Zielonogórskim Ośrodkiem Kultury

Odbyły się dwa wyjazdy do jednostek prowadzących podobną działalność do Lubuskiego Centrum Produktu Regionalnego. Pierwszy do Województwa Małopolskiego, przejazd Małopolską Trasą Smakoszy, spotkanie w Centrum Produktu Lokalnego w Rzuchowej i Małopolskiej Organizacji Turystycznej, drugi do Województwa Dolnośląskiego, przejazd Szlakami Dolnego Śląska „Smaki Dolnego Śląska”. Spotkanie z członkami Kapituły Szlaku Kulinarnego, właścicielami restauracji oraz zakładów znajdujących się na trasie szlaku.

Przedstawiciele jednostki odwiedzili blisko 40 lubuskich producentów, bliżej poznali charakter ich działalności, stosowaną technologię, zapoznali się z szeroką gamą produktów jaką oferują producenci. W 2019 r. jednostka zorganizowała szkolenie o tematyce „Potęga produktu regionalnego i lokalnego. Perspektywa działalności gospodarczej w rolnictwie. Skuteczny marketing
 i efektywna promocja produktu”. Wówczas przeszkolonych zostało 20 osób.

LCPR realizuje projekt pt. „Promocja gospodarcza regionu poprzez udział w zagranicznych targach i misjach gospodarczych”. 45 Lubuskich Przedsiębiorców do końca 2019 roku wzięło udział w zorganizowanych przez jednostkę Misjach Gospodarczych.  

Zadanie współfinansowanie ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Lubuskie 2020, Działanie 1.4. Promocja regionu i umiędzynarodowienie sektora MŚP, Poddziałanie 1.4.1. Promocja regionu i umiędzynarodowienie sektora MŚP – projekty realizowane poza formułą ZIT

 

Materiał: Lubuskie Centrum Produktu Regionalnego w Zielonej Górze

Powiązane wiadomości

Zobacz również