
Budowa mostu przez rzekę Odrę w Milsku (przeprawę otworzyliśmy 28 października 2022 r.) wraz z nowym przebiegiem drogi wojewódzkiej nr 282 to najważniejsza inwestycja drogowa ostatnich lat w Lubuskiem. Umożliwia sprawniejszy dojazd z Zielonej Góry do Wschowy czy Sławy i łączy ze sobą odległe części regionu.
– Skracamy dystans w województwie lubuskim! To chyba pierwszy most samorządu wojewódzkiego po wojnie. Zarząd Dróg Wojewódzkich i wykonawca, czyli firma Mota-Engil Central Europe, sprostali temu zadaniu – mówi o inwestycji marszałek Elżbieta Anna Polak. – Budowa kosztowała ponad 83 mln zł, aż 80 proc. to fundusze w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego – podkreśla lubuska marszałek.
Zadanie obejmowało również nowy przebieg drogi wojewódzkiej nr 282 o długości ok. 9,2 km, który stanowi obwodnicę Łazu, Zaboru i Milska. Powstał także most przez rzekę Śmigę, infrastruktura rowerowa, skrzyżowania (w tym 2 ronda) i przejazdy gospodarcze.
Budowa mostu dotarła do finału konkursu „Modernizacja Roku & Budowa XXI w.”. Głosowanie w plebiscycie zostało już zakończone. Czy most zdobędzie nagrodę? Przekonamy się 27 września podczas gali na Zamku Królewskim w Warszawie. Byłoby to już kolejne wyróżnienie dla tej inwestycji, ponieważ wcześniej most otrzymał laur w konkursie „TOP Inwestycje Komunalne” organizowanym przez Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości – wydawcę serwisu Portal Samorządowy.pl.
Poza mostem w Milsku do konkursu była nominowana m.in. przebudowa budynku dworca kolejowego na potrzeby Gminnego Centrum Kultury w Otyniu, modernizacja oczyszczalni ścieków w Świebodzinie w zakresie efektywności energetycznej oraz budowa urządzeń retencyjnych małej retencji wodnej w zlewni rzeki Rudy.
Za plebiscyt „Modernizacja Roku & Budowa XXI w.” odpowiada Stowarzyszenie Ochrony Narodowego Dziedzictwa Materialnego.