
Uwaga: Wiadomość archiwalna. Nie wszystkie załączniki i linki mogą działać poprawnie.
21 listopada w Lubuskim Urzędzie Wojewódzkim w Gorzowie Wlkp. odbyło się drugie posiedzenie zespołu ds. inwestycji kolejowych realizowanych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Lubuskie-2020. Urzędnicy i przedstawiciele spółek kolejowych rozmawiali o postępach i utrudnieniach w modernizacji m.in. linii kolejowych 203 i 358. Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego reprezentowała członek zarządu Alicja Makarska oraz dyrektorzy departamentów merytorycznych. Stronę rządową reprezentował wicewojewoda Robert Paluch.
Członek zarządu województwa lubuskiego Alicja Makarska podczas rozpoczęcia spotkania podkreśliła, że samorządowi bardzo zależy na sprawnie przeprowadzonych inwestycjach kolejowych dofinansowanych z UE, chodzi o dwa duże zadania w tej perspektywie finansowej. Wicewojewoda Robert Paluch podziękował za chęć współpracy w roboczych zespołach i zaznaczył, że proces inwestycyjny na kolei jest zawsze bardzo trudny, o wiele trudniejszy niż drogowy. Robocze zespoły mają pomóc w jak najszybszej ich realizacji. Spotkanie dotyczyło kluczowych przedsięwzięć w tej perspektywie realizowanych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Lubuskie - 2020 na lubuskiej kolei. Przedstawiciele PKP PLK przedstawili postępy prac na linii 203 Krzyż - Gorzów, gdzie inwestycja ma się zakończyć do grudnia 2020 roku. Zakończenie realizacji modernizacji linii 358 Zbąszynek - Gubin na odcinku Zbąszynek - Czerwieńsk to koniec 2021 roku. Przedstawiono także duże zadania inwestycyjne, jak remont estakady kolejowej w Gorzowie Wlkp. i inne.
W spotkaniu uczestniczyli przedstawiciele Lubuskiego Urzędu Wojewódzkiego, Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubuskiego, spółek kolejowych, Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska. Pierwsze posiedzenie zespołu odbyło się w Zielonej Górze.