Schowaj sidebar

Misje gospodarcze

Misje Gospodarcze graficzne podsumowanie [3219x2032]

Misje gospodarcze 2016 - 2019

Do końca 2019 roku Urząd Marszałkowski zorganizował 15 zagranicznych misji gospodarczych. Z okazji skorzystało niemal 150 przedsiębiorców  z województwa lubuskiego. Nowych partnerów biznesowych poszukiwali w 12 krajach Europy, Ameryki i Azji.

Efekty:

  • zdobycie nowych rynków zbytu, możliwość zbadania rynku na tle międzynarodowej konkurencji;
  • możliwość prezentacji swoich produktów na międzynarodowych targach podczas Hannover Messe, MadeExpo w Mediolanie, Kazbuild w Kazachstanie, Alimentaria w Barcelonie czy Korea Metal Week i Camacol w Miami;
  • kilkanaście firm rozpoczęło negocjacje kontraktów, niektórzy podpisali umowę o współpracy;

Misje:

  1. Białoruś, Homel, „Business in regions”, 23-27 października 2016r.
  2. Bruksela, Luksemburg -  6-9 lutego 2017 r.
  3. Włochy – 7-10 marca 2017 r.
  4. Hannover Messe – kwiecień 2017, 2018, 2019;
  5. USA, Miami – Camacol – 5-9 czerwca 2017 r.
  6. Kazachstan, Expo Astana – 4-9 września 2017 r.
  7. Chiny, Korea Płd. – 23-28 października 2017 r.
  8. Hiszpania – 15 – 19 kwietnia 2018 r.; 8-11 kwietnia 2019 r.
  9. Francja, Paryż – 4-9 czerwca 2018 r.
  10. Rumunia, Bukareszt, Kluż-Napoka – 11-16 czerwca 2018 r.
  11. Wielka Brytania, Londyn – 9-12 września 2018 r.
  12. Chiny, 8-13 czerwca 2019 r.

Ze względu na COVID - 19 misje gospodarcze w 2020 roku zostały odwołane i przeniesione na 2021 rok. Z początkiem roku zostaną wszczęte nabory na następujące wyjazdy biznesowe:

  1. Hiszpania, region Galicja (II kw. 2021);
  2. Węgry (II kw. 2021);
  3. Kanada (II kw. 2021);
  4. Szwajcaria (III kw. 2021);
  5. Rumunia (III kw. 2021).

Zarząd Województwa Lubuskiego podjął decyzję o prezentacji walorów Województwa Lubuskiego podczas Światowej Wystawy EXPO 2021 w Dubaju.

Polska na Expo 2020 logo [946x373]

W ramach udziału planuje się organizację misji gospodarczej z udziałem 15 lubuskich MŚP oraz specjalnej konferencji gospodarczej w pawilonie polskim. Ponadto region będzie promował swoje perełki przyrodnicze, Park Narodowy Ujście Warty oraz Park Mużakowski. Na specjalnie przygotowanym stoisku będzie można doświadczyć  lubuskiej przyrody poprzez wirtualne wycieczki po parku i obserwację najciekawszych gatunków ptaków.   

Celem obecności Polski na EXPO jest budowa (wzmocnienie) wizerunku kraju oraz osiągnięcie wymiernych korzyści dla polskiej gospodarki, w postaci wzrostu sprzedaży polskich produktów i usług wśród międzynarodowych odbiorców. Organizatorzy szacują, że ogólna liczba unikalnych odwiedzających EXPO 2020 osiągnie ok. 18,4 mln, z czego 12,7 mln to goście zagraniczni (69%), a 5,7 mln to goście krajowi (31%). Pawilon polski odwiedzi średnio 1,8 mln gości.