
Najważniejsze inwestycje w Porcie Lotniczym Zielona Góra/Babimost:
- ILS, czyli system wspomagania lądowania przy ograniczonej widzialności. Wartość inwestycji współfinansowanej z LRPO to prawie 4 mln zł. Dzięki dostosowaniu lotniska do europejskich wymogów bezpieczeństwa, port może działać przez całą dobę i obsługiwać lotniczy transport towarowy.
- budowa drogi patrolowej – koszt: 859,9 tys. zł
- budowa sieci energetycznej zasilającej pionowe znaki nawigacyjne – koszt: 860 tys. zł
- budowa strażnicy Lotniskowej Służby Ratowniczo-Gaśniczej – 3,1 mln zł
- naprawa/remont nawierzchni Płyty Postoju Samolotów nr 1 i drogi kołowania „Echo” – koszt: 640 tys. zł
- naprawa/remont oświetlenia projektorowego PPS nr 1 i DK „Echo”
- budowa Hali Kontroli Przylotów – koszt: 3,2 mln zł
Port Lotniczy w Babimoście gościł także drużyny: koszykarzy FC Barcelona Lassa i koszykarek Dynama Kursk. W podróż na Gran Canarię na kolejne Euroligowe starcie z Babimostu odlecieli także koszykarze Stelmetu oraz ich kibice.
Port lotniczy wykorzystywany był także do celów wojskowych. W czerwcu 2015 roku port był jednym z ważnych punktów ćwiczeń „Noble-Jump-15”, będących najważniejszymi manewrami NATO. Podobne zadania, choć w zdecydowanie mniejszej skali, port pełnił także w 2016 roku. W maju w Babimoście lądował samolot z żołnierzami albańskimi. Była to część ćwiczeń tzw. szpicy NATO, pod nazwą Brilliant Jump.
Lotnisko w Babimoście dzięki poczynionym inwestycjom i konsekwentnym działaniom samorządu województwa rozwija skrzydła. Od marca ub.r. połączenia na trasie Zielona Góra-Warszawa obsługują linie lotnicze LOT. To spowodowało włączenie portu do międzynarodowej siatki połączeń. W praktyce oznacza to, że wylatując z Babimostu mamy szasnę na transfer do różnych destynacji europejskich i nie tylko. Dzięki temu lotnisko notuje stały wzrost podróżnych. W 2018 roku obsłużyło rekordową liczbę 18 tys. pasażerów.