
Pierwszą częścią projektu był panel z udziałem włodarzy podgorzowskich gmin. Poruszono kwestię współpracy, problemów i sukcesów mniejszych gmin. Samorządowcy i przedsiębiorcy mogli wysłuchać także ciekawego wykładu nt. psychologii w biznesie. Kolejnym panelem była wymiana doświadczeń przedsiębiorców, którzy prowadzą firmy w Gorzowie i okolicznych gminach.
Samorząd Województwa Lubuskiego reprezentował wiceprzewodniczący Sejmiku Województwa Lubuskiego Mirosław Marcinkiewicz, Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego reprezentował Norbert Urbański,z-ca dyrektora Departamentu Przedsiębiorczości i Strategii Marki.
Projekt "Wspólna promocja gospodarcza Gorzowa Wielkopolskiego, Bogdańca, Deszczna,Kłodawy, Santoka - etap II" jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego - Lubuskie 2020, Oś Priorytetowa 1. Gospodarka i innowacje. Działanie 1.4 Promocja regionu - ZIT Gorzów. Wartość projektu: 3 248 938,12 zł.
Okres realizacji: styczeń 2018r. - czerwiec 2019r.
Głównym celem promocji MOF GW jest przedstawienie wspólnego obszaru Bogdańca, Deszczna, Kłodawy, Santoka oraz Gorzowa jako przestrzeni sprawnie zarządzanej, korzystnie usytuowanej, spójnej komunikacyjnie, dysponującej wykształconą kadrą oraz z rozwiniętą infrastrukturą społeczną, a tym samym: oferującą na swoim obszarze atrakcyjne warunki lokowania i rozwijania działalności gospodarczej.
Projekt wspólnej promocji gospodarczej ma na celu również inicjowanie i wspomaganie współpracy pomiędzy przedsiębiorcami już aktywnymi gospodarczo w MOF GW – zarówno w celu rozwoju oferty dla dotychczasowego kręgu odbiorców, jak i wytworzeniu oraz prezentacji szerszej oferty (np. dla odbiorcy zewnętrznego lub potencjonalnego inwestora, potrzebującego wyspecjalizowanych kooperantów).
Wspólna promocja gospodarcza MOF GW jest narzędziem mającym służyć propagowaniu wiedzy o wspólnym potencjale i możliwościach rozwoju obszaru. MOF GW jest w stanie wygenerować ofertę znacznie atrakcyjniejszą dla polskiego czy międzynarodowego biznesu niż każda z gmin oddzielnie.
Wartości które patronują marce MOF GW to spójność terytorialna, zgodność partnerów, otwartość na innowacje, przyjazne otoczenie - zarówno dla działalności gospodarczej, jak i dla zamieszkania, pracy i życia. Dobrej jakości zaplecze infrastrukturalne łączy się tu z bliskością przyrody.
Latawiec kojarzony jest z lekkością, wolną przestrzenią, rekreacją na świeżym powietrzu, polami. Jest wspólną rozrywką, rodzinną, integrującą. Jednocześnie tworzenie latawców potrafi być elementem twórczej ekspresji, a same obiekty przybierają często ciekawe, innowacyjne formy. Podobna filozofia towarzyszy tworzeniu Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Gorzowa, w którym integracja gmin wokół innowacyjnych, prorozwojowych działań jest funkcją kluczową.