Szkolenie ze studium wykonalności

Pobierz PDF
Uwaga: Wiadomość archiwalna. Nie wszystkie załączniki i linki mogą działać poprawnie.
Dużym zainteresowaniem beneficjentów cieszyło się szkolenie z zasad przygotowywania studium wykonalności w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Lubuskie - 2020, które odbyło się 21 marca w Gorzowie Wlkp. Wzięli w nim udział głównie przedstawiciele jednostek samorządu terytorialnego i przedsiębiorcy. Współorganizatorem wydarzenia był Wydział Zamiejscowy Urzędu Marszałkowskiego z siedzibą w Gorzowie Wlkp.

W szkoleniu wzięło udział ponad 30 osób: przedstawiciele jednostek samorzadu teyrotialnego, zakładów budżetowych, przedsiębiorstw, ośrodków technologicznych.

 

Program szkolenia

Zasady przygotowania studium wykonalności

  • Studium wykonalności a biznes plan – podobieństwa i różnice.
  • Wprowadzenie i wyjaśnienie podstawowych pojęć z zakresu studium wykonalności.
  • Miejsce studium wykonalności w procesie inwestycyjnym.
  • Podstawy prawne tworzenia studium wykonalności.

Analiza podstawowej struktury studium wykonalności

  • Informacje na temat projektu.
  • Analiza otoczenia społeczno-gospodarczego projektu wraz z uwzględnieniem dokumentów strategicznych.
  • Identyfikacja problemów.
  • Logika interwencji.
  • Analiza instytucjonalna, trwałość projektu.
  • Analiza odbiorców projektu.
  • Analiza popytu.
  • Analiza techniczna oraz technologiczna inwestycji.
  • Analiza oddziaływania na środowisko.
  • Analizy specyficzne dla danego rodzaju projektu/sektora.
  • Analiza finansowa.
  • Analiza ekonomiczno-społeczna.
  • Analiza wrażliwości/ryzyka.
  • Wpływ na polityki horyzontalne.

Analiza finansowa projektów:

  • Założenia do analizy finansowej,
  • Budowanie projekcji przepływów pieniężnych,
  • Wyliczenie i interpretacja wskaźników finansowej efektywności projektu,
  • Wskaźniki FNPV i FRR,
  • Wskaźnik FRR/C i FRR/K,
  • Analiza trwałości finansowej projektu.

Analiza ekonomiczna projektów:

  • Efektywność finansowa a efektywność ekonomiczna projektu,
  • Określenie i kwantyfikacja korzyści społecznych,
  • Analiza kosztów i korzyści,
  • szacowanie wskaźników ENPV i EIRR oraz B/C projektu,
  • Analiza efektywności kosztowej (metoda dynamicznego kosztu jednostkowego - DGC),
  • Analiza wielokryterialna.

Analiza wrażliwości i ryzyka projektu:

  • Analiza wrażliwości,
  • Analiza ryzyka.

Zobacz również