
2018 i 2019 rok to duże wzmocnienie dla lubuskiej kolei. Na tory między innymi wyjadą nowe pojazdy. Przetarg na zakup dwóch z nich właśnie trwa. Dotyczy on dostarczenia nowych, trzyczłonowych, spalinowych zespołów trakcyjnych. Zakupione pojazdy według planów obsłużą podróżnych na trasie Kostrzyn - Gorzów Wlkp. - Krzyż - Poznań Gł. Wybór jest nieprzypadkowy. To właśnie na tym odcinku możemy mówić o największym strumieniu pasażerów. Dodatkowo podpisana jest już umowa z PESĄ, która gwarantuje dostarczenie do 2019 roku dwóch kolejnych składów.
Wspomniane na wstępie spotkanie w Urzędzie Marszałkowskim dotyczyło prac na liniach kolejowych nr 203 oraz nr 358. Do wspólnego stołu zasiedli członkowie zarządu: Alicja Makarska oraz Tadeusz Jędrzejczak, a także przedstawiciele LUW i PKP. Celem rozmów było uzgodnienie działań, które pozwolą na jak najszybsze przygotowanie i rozpoczęcie inwestycji, a także stworzenie warunków współpracy gwarantujących właściwą i terminową realizację projektów. Przypomnijmy, że porozumienie w sprawie modernizacji wskazanych tras zostało podpisane w marcu.
Ponadto poruszono także tematy z zakresu modernizacji i utrzymania linii kolejowych na terenie województwa lubuskiego, w tym:
- postęp prac na linii kolejowej nr 273 (Magistrali Nadodrzańskiej),
- plany elektryfikacji linii nr 203 na odcinku Piła - Krzyż - Kostrzyn,
- plany modernizacji linii kolejowej nr 14 na odcinku Leszno - Wschowa
- Głogów, w kontekście możliwego przywrócenia przewozów pasażerskich,
- możliwości uruchamiania pociągów turystycznych na liniach wyłączonych z eksploatacji.