
W ramach akcji zrealizowanych zostało 12 spotkań z młodzieżą w 12 miastach województwa lubuskiego pod hasłem „Młoda Kariera – czyli jak podbić świat swoimi pomysłami?”. Podczas ośmiogodzinnych intensywnych warsztatów uczestnicy dowiedzieli się, jak skutecznie podejmować działania w ramach lokalnej społeczności, jak budować zespół, jak wejść i poruszać się na rynku pracy, podnosić kwalifikacje i umiejętności związane ze ścieżką swojej kariery.
Młoda Kariera w liczbach:
30 dni
12 miast
96 godzin warsztatowych
350 uczestników
- Brałem udział w podobnych warsztatach w ubiegłym roku, w tym roku z wielką ochotą znów się zapisałem. Daje nam to duży pakiet wiedzy, jak wykorzystać media społecznościowe do rozkręcenia biznesu, czy aktywności lokalnej - mówi Marvin Majewski z Zespołu Szkół Gastonomicznych w Gorzowie Wlkp.
Jedna z uczestniczek warsztatów nawiązała z nami współpracę i już z nami pracuje przy innym projekcie - tak teoria przekłada się na praktykę i o to chodzi - podkreśla Bartek Benewiat, prowadzący warsztaty.
Podczas warsztatów powstały trzy profile społecznościowe:
- Facebook: Młoda Kariera
500 polubień
- Instagram: @mlodakariera
200 obserwujących
- Snapchat: @mlodakariera
- Strona WWW: http://mlodakariera.pl/wp.php/
Łącznie młodzież z województwa lubuskiego utworzyła:
- ponad 200 postów o swoim regionie, w tym:
◦ zapowiedzi wydarzeń,
◦ relacje wideo,
◦ wywiady,
◦ notatki,
◦ albumy ze zdjęciami,
◦ fotorelacje.
- ponad 100 relacji z warsztatów i życia miasta,
- ponad 75 kampanii reklamowych w budżecie 2400 zł.
Program warsztatów obejmował następujące zagadnienia:
„Ja jako lider w środowisku”
- jakie są moje mocne strony,
- co jeszcze powinienem zrobić, aby poczuć się pewniej w roli lidera,
- na czym polega skuteczna komunikacja.
- jak działać na „swoim podwórku”,
- jak motywować siebie i innych do działania,
- jak badać lokalne potrzeby,
- z kim warto nawiązać współpracę, żeby działać skuteczniej i na szerszą skalę,
- praktyczna wiedza przydatna w pracy i przy podjęciu działalności gospodarczej,
- jak nie dać się oszukać, informacje o kredytach, szczegółach umów z korporacjami,
- jak obserwować trendy na rynku, jak tworzyć i utrzymywać jakość
„Grupa w działaniu ”
- jak zbudować pracowity zespół
- jak podbić świat swoim pomysłem,
- jak zostać nieśmiertelnym
Spotkania podzielone były na dwie części: wykładową i praktyczną. Podczas praktycznych warsztatów młodzi ludzie z województwa mieli za zadanie stworzyć redakcję i przekazać najważniejsze informacje o własnym regionie, wykorzystując wybrane kanały komunikacji. Podstawowym narzędziem był Facebook oraz menedżer reklam, umożliwiający utworzenie kampanii reklamowych w budżecie 200 zł na każde miasto.
Cieszę się, że Urząd Marszałkowski umożliwił nam realizację tak ciekawego działania. Warsztaty udowodniły, że w województwie lubuskim jest Młodzież, która jest powyżej średniej i chce czegoś więcej - Karolina Rudy – koordynator warsztatów „Młoda Kariera” - Park Technologiczny Interior z Nowej Soli
- Cały cykl warsztatów pokazał na pewno jedno, to że wbrew temu co się mówi o Młodzieży, są aktywni, chcą działać i trzeba poświęcić im dużo uwagi. Dla mnie, jako trenera było to bardzo ciekawe doświadczenie mogąc pracować z nimi. Uczestnikami naszych warsztatów byli lokali działacze, organizatorzy, wolontariusze, tancerze, muzycy, początkujący blogerzy, przyszli dziennikarze, co pokazuje jaki potencjał tkwi w Młodych- Krzysztof Burda – trener – Park Naukowo Technologiczny z Zielonej Góry i BlackBeard.
Organizatorem warsztatów dla młodzieży pn. „Lubuska Akademia Młodego Lidera” jest Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego w ramach realizowanego programu Młodzi on Life.
Wykonawcą zadania jest Konsorcjum naszych lubuskich parków naukowo technologicznych