W Brodach o budowie kompleksu energetycznego Gubin-Brody

Pobierz PDF
Uwaga: Wiadomość archiwalna. Nie wszystkie załączniki i linki mogą działać poprawnie.
Budowa kompleksu energetycznego Gubin-Brody była tematem XXX Sesji Rady Gminy Brody, która odbyła się 15 lipca 2013 r. w Pałacu w Brodach.  Zarząd Województwa Lubuskiego reprezentował wicemarszałek Maciej Szykuła.

I Powitanie gości przez Przewodniczącego Rady Gminy Marka Tracza.

II   Otwarcie sesji.

III  Przyjęcie proponowanego porządku

1. Przyjęcie protokołów z poprzedniej sesji.

2. Przedstawienie przez dr inż. Wojciecha Naworytę z Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie głównych założeń dot. planowanej budowy kopalni węgla brunatnego.

3. Wystąpienie przedstawiciela Departamentu Górnictwa Ministerstwa Środowiska w związku z planowaną inwestycją.

4. Wystąpienie przedstawiciela Lubuskiego Urzędu Wojewódzkiego w spr. uchwały Rady Gminy Brody o przystąpieniu do sporządzenia zmiany studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy Brody i jej znaczenia w kontekście możliwości stanowienia o sposobie zagospodarowania przestrzennego gminy .

5. Wystąpienie przedstawiciela Urzędu Marszałkowskiego w spr..

a)   możliwości wsparcia finansowego przy realizacji uchwały Rady Gminy Brody dotyczącej zmiany studium,  a w konsekwencji także miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego,

b)   możliwości wykorzystania środków unijnych z Lubuskiego Regionalnego Programu Operacyjnego w latach 2013 – 2020 na terenie gminy Brody,

c)   możliwości wsparcia finansowego w budowie strefy przemysłowej albo uzbrojenia terenu pod zabudowę mieszkaniową na terenie gminy Brody.

6. Wystąpienie Prezesa Spółki PGE Górnictwo i Energetyka Konwencjonalna S.A. Jacka Kaczorowskiego nt. planów Spółki dot. przygotowywanej inwestycji wydobywczo-energetycznej.

7. Wystąpienie Członka Zarządu PGE Gubin sp. z o.o. Cezarego Bujaka w spr.. możliwości współpracy pomiędzy inwestorem, a samorządem gminy Brody.

8. Wystąpienia starostów i wójtów.

9. Dyskusja nt. planowanej inwestycji.

10. Podsumowanie części sesji dot. planowanej inwestycji przez Przewodniczącego Rady Gminy Marka Tracza, w tym przedstawienie propozycji „Kontraktu brodzkiego”, ustalenie i powołanie zespołu roboczego i terminu spotkania.

11. Przerwa.    

12. Przedstawienie informacji przez Wójta Gminy o podjętych działaniach międzysesyjnych.

13.      Informacja Przewodniczącego Rady Gminy o działaniach międzysesyjnych.

14.     Podjęcie uchwał w sprawie:

a)   zmiany uchwały budżetowej Gminy Brody na 2013r.

b)   zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Brody

c)   zaciągnięcia kredytu długoterminowego

d)   zmiany uchwały Rady Gminy Brody nr XXIX/237/13 z dn. 25.06.2013r.

e)   wprowadzenia zmiany w regulaminie utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Brody

f)    wskazania osób do Gminnej Komisji ds. Referendum i Obwodowych Komisji ds. Referendum w spr. odwołania Rady Gminy Brody przed upływem kadencji.

15.      Interpelacje i zapytania radnych.

16.      Wolne wnioski.

IV       Zamknięcie obrad  sesji. 

Zobacz również