Urząd marszałkowski z certyfikatem bezpieczeństwa

Pobierz PDF
Uwaga: Wiadomość archiwalna. Nie wszystkie załączniki i linki mogą działać poprawnie.
Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego otrzymał certyfikat ISO/IEC 27001:2013 poświadczający wysoką jakość Systemu Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji. Wdrożenie systemu zapewnia jednocześnie utrzymanie wysokich, międzynarodowych standardów, umożliwiających minimalizację ryzyka związanego z przestrzeganiem nowych przepisów Parlamentu Europejskiego i Rady UE dotyczących ochrony danych osobowych.

W dniach 5 – 7 listopada 2018 roku Polski Rejestr Statków - niezależna jednostka certyfikująca przeprowadziła audit, w wyniku którego w dniu 13 listopada 2018 roku Urzędowi Marszałkowskiemu Województwa Lubuskiego w Zielonej Górze przyznano CERTYFIKAT na zgodność z wymaganiami normy ISO/IEC 27001:2013 z ważnością do dnia 12 listopada 2021 r.

Zakres certyfikacji obejmuje realizację zadań publicznych wynikających z uregulowań prawnych, a w szczególności ustawy o samorządzie województwa w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Lubuskiego w Zielonej Górze, zlokalizowanym w: Zielonej Górze (ul. Podgórna 7, ul. Podgórna 5, ul. Chrobrego 1-3-5, ul. Zjednoczenia 107, ul. Zyty 28), Gorzowie Wielkopolskim (ul. Mościckiego 6) i w Zaborze (ul. Winiarska 1)

Prace nad wdrożeniem w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Lubuskiego Systemu Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji zgodnego z normą ISO/IEC 27001:2013 rozpoczęto w styczniu bieżącego roku. Po opracowaniu procedur SZBI oraz Polityki Bezpieczeństwa Informacji w dniu 17 lipca 2018 roku zarządzeniem Pani Marszałek Elżbiety Anny Polak system ten został zatwierdzony do użytku co zobowiązało pracowników Urzędu do jego ścisłego przestrzegania.

Audyt przeprowadzony przez niezależną jednostkę certyfikującą w dniach 5 - 7 listopada 2018 roku dostarczył dowodów na zgodność wprowadzonego SZBI z zapisami międzynarodowej normy ISO/IEC 27001:2013, co zostało potwierdzone wydaniem stosownego certyfikatu.

Przyjęte zasady stanowią zobowiązanie wobec klientów, wszystkich firm i instytucji z którymi Urząd współpracuje, a także społeczności lokalnej, do systematycznego i stałego nadzorowania skuteczności wdrożonego i udokumentowanego SZBI oraz do podejmowania działań na rzecz jego ciągłego doskonalenia.

Wdrożenie systemu zapewnia jednocześnie utrzymanie wysokich, międzynarodowych standardów, umożliwiających minimalizację ryzyka związanego z przestrzeganiem nowych przepisów Parlamentu Europejskiego i Rady UE dotyczących ochrony danych osobowych.

Zobacz również