Grupę docelową w projekcie stanowią: osoby w wieku aktywności zawodowej, będące w grupie podwyższonego ryzyka. Minimum 30 proc. uczestniczek projektu (spośród wszystkich uczestniczek zakwalifikowanych do projektu ze względu na profilaktykę raka piersi/raka szyjki macicy) pracuje, uczy się lub mieszka na obszarze gminy/gmin wskazanych jako tzw. „biała plama” w zakresie profilaktyki antynowotworowej raka piersi/raka szyjki macicy.
Zgodnie z Wytycznymi w zakresie realizacji przedsięwzięć z udziałem środków Europejskiego Funduszu Społecznego w obszarze zdrowia na lata 2014-2020 oraz zgodnie z:
Populacyjnym programem wczesnego wykrywania raka piersi w ramach przedmiotowego konkursu projekt obejmuje kobiety w wieku od 50 do 69 lat;
Programem profilaktyki raka szyjki macicy w ramach przedmiotowego konkursu projekt obejmuje kobiety w wieku od 25 do 59 lat (przy określeniu wieku należy wziąć pod uwagę rok urodzenia).
Uprawnionymi do aplikowania w konkursie są następujące typy Beneficjentów:
- jednostki samorządu terytorialnego (JST) ich związki, stowarzyszenia i porozumienia,
- jednostki organizacyjne JST posiadające osobowość prawną
- organizacje pozarządowe,
- przedsiębiorstwa i ich związki i stowarzyszenia (mikroprzedsiębiorstwa, małe i średnie przedsiębiorstwa), w tym osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą,
- podmioty ekonomii społecznej,
- instytucje lub podmioty działające w obszarze ochrony zdrowia (w tym podmioty lecznicze),
Projekty mogą być realizowane również na zasadzie partnerstwa z udziałem Partnerów, będących podmiotami wymienionymi w katalogu Beneficjentów.
Całkowita kwota dofinansowania przeznaczona na realizację projektów w ramach wynosi: 2 352 941,18 zł, w tym: EFS: 2 000 000,00 zł (85%*), BP: 235 294,12 zł (10%), wkład własny: 117 647,06 zł (5%);
Konkurs będzie realizowany w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego - Lubuskie 2020 Osi Priorytetowej 6 Regionalny Rynek Pracy, Działania 6.7 Profilaktyka i rehabilitacja zdrowotna osób pracujących i powracających do pracy oraz wspieranie zdrowych i bezpiecznych miejsc pracy.