
Uwaga: Wiadomość archiwalna. Nie wszystkie załączniki i linki mogą działać poprawnie.
W związku z konferencją prasową związków zawodowych zrzeszonych przy szpitalu wojewódzkim w Gorzowie Wlkp., zwołaną w dniu 22.08.2013 r. Zarząd Województwa wydał oświadczenie w tej sprawie.
W związku z konferencją prasową związków zawodowych zrzeszonych przy szpitalu wojewódzkim w Gorzowie Wlkp., zwołanej w dniu 22.08.2013 r. Zarząd Województwa wyjaśnia:
- Zobowiązania wymagalne szpitala zostaną przejęte przez samorząd województwa, co wynika z ustawy o działalności leczniczej (art. 72 ust. 2) i co publicznie deklarowali przedstawiciele Zarządu podczas briefingów prasowych w ubiegłym tygodniu.
- Nikt z przedstawicieli UMWL nigdy nie stwierdził, że faktury ze szpitala „zaginęły”. Zarząd na posiedzeniu w dniu 19.08.2013 r. ustalił, że brakuje ok. 5 tys. pozycji w dokumentacji finansowej szpitala dostarczonej przez dyrekcję. W związku z tym Zarząd zobowiązał dyrekcję szpitala do uzupełnienia brakujących dokumentów do dnia 23.08.2013 r.
- W projekcie Aktu założycielskiego nowej spółki zapisano, że spółką pokieruje trzyosobowy zarząd. Żadnych innych decyzji w tej sprawie Zarząd nie podejmował.
- Wszystkie dokumenty, których domagają się przedstawiciele związków zawodowych są jawne, jednoznaczne w swoim brzmieniu i zostały im na ich prośbę dostarczone.
Na wtorek, 27 sierpnia zaplanowano spotkanie Zarządu Województwa z przedstawicielami związków zawodowych i dyrekcją szpitala w Gorzowie. Spotkanie odbędzie się z inicjatywy marszałek Elżbiety Polak.
Michał Iwanowski
Rzecznik Prasowy Zarządu Województwa Lubuskiego