Spotkanie z Radą Programową LCPR

Pobierz PDF
Uwaga: Wiadomość archiwalna. Nie wszystkie załączniki i linki mogą działać poprawnie.
Gośćmi marszałek Elżbiety Anny Polak byli dziś (04.03) przedstawiciele Rady Programowej Lubuskiego Centrum Produktu Regionalnego: Grażyna Dereń – przewodnicząca rady - Gospodarstwo Agroturystyczne „Dereniówka", Czesław Towpik – wiceprzewodniczący rady - zajmuje się tradycyjną produkcją olejów roślinnych oraz Jacek Urbański – Dyrektor LCPR. Rozmowy dotyczyły planów i współpracy w zakresie produktów regionalnych i tradycyjnych. 

Podczas spotkania przedstawiciele Rady Programowej Lubuskiego Centrum Produktu Regionalnego przedstawili plany oraz bieżące sprawy. Poruszono również temat promocji produktów regionalnych m.in. poprzez ich oznakowanie. Lubuska Lista Produktów Tradycyjnych stale się powiększa. To pokazuje, że Lubuskie to niezwykłe bogactwo smaków i aromatów. W naszym regionie tkwi ogromny potencjał kulinarny, który warto wykorzystać i którym warto się chwalić.

Temat dotyczył także udziału producentów produktów regionalnych i tradycyjnych w Święcie Województwa Lubuskiego, które odbędzie się w czerwcu oraz planów związanych z utworzeniem stałego punktu z produktami regionalnymi w Zielonej Górze.

Dyrektor Jacek Urbański mówił o trwającym konkursie na symbol promocyjny Ziemi Lubuskiej. W konkursie mogą wziąć udział twórcy zamieszkujący województwo lubuskie. Organizatorami są Lubuskie Centrum Produktu Regionalnego w Zielonej Górze, Muzeum Etnograficzne w Zielonej Górze – Ochli i Muzeum Lubuskie im. Jana Dekerta w Gorzowie Wlkp. Konkurs ma na celu wyłonienie symbolu promocyjnego Ziemi Lubuskiej, który będzie wizytówką Ziemi Lubuskiej i będzie stanowił pamiątkę utożsamianą z regionem. Nabór trwa do 20 marca 2020 r.

Przypomnijmy głównymi celami i zadaniami Lubuskiego Centrum Produktu Regionalnego są: 

  • propagowanie spuścizny produktów regionalnych i lokalnych wytwarzanych na terenie województwa lubuskiego;
  • dbanie o odpowiedni wizerunek produktów regionalnych i lokalnych;
  • wspieranie i koordynowanie działania podmiotów zajmujących się ich wytwarzaniem i dystrybucją. informowanie o walorach produktów regionalnych i lokalnych.
  • organizowanie promocji rolnictwa i wsi województwa w kraju i za granicą w tym: konkursów, targów, wystaw, misji gospodarczych.
  • przygotowywanie informacji i opracowań dotyczących promocji i identyfikacji produktów regionalnych i lokalnych;
  • prowadzenie informatycznej bazy danych o firmach przetwórstwa rolno-spożywczego i obsługi rolnictwa;
  • wspomaganie inicjatyw gospodarczych oraz prowadzenie szeroko rozumianego doradztwa w zakresie działalności związanej z promocją produktów regionalnych i lokalnych oraz technologią produkcji;
  • prowadzenie działalności edukacyjnej;
  • prowadzenie działalności wydawniczej.

Zobacz również