Bank, w którym człowiek pomaga człowiekowi

Pobierz PDF
Uwaga: Wiadomość archiwalna. Nie wszystkie załączniki i linki mogą działać poprawnie.
Lubuski Bank Informacji Pomocowej to inicjatywa, która powstała spontanicznie, żeby uporządkować napływające oferty pomocy. Przez ostatnie dni zebraliśmy kilkadziesiąt inicjatyw bezpłatnych usług i darowizn. – Część akcji pomocowych już zakończyła się sukcesem. Skala pomocy jest ogromna. Lubuskie firmy zmieniają nawet profil działalności, by wesprzeć tutejsze szpitala – mówi marszałek Elżbieta Anna Polak

Lista oferowanych usług i darowizn jest już naprawdę długa. Co ciekawe, Lubuszanie chcą pomagać nie tylko szpitalom, ale też osobom prywatnym, seniorom, czy… urzędnikom (firma amb software uruchomiła specjalnie dla nas system zbierania ofert w Banku – lubuskie.zglaszam.pl).

Przypominamy, jak działa Bank.  Osoby, które chcą bezpłatnie pomóc, mogą się zgłosić poprzez stronę internetową lub aplikację na smarfony. My kontaktujemy się z każdym oferującym pomoc i staramy się znaleźć „odbiorcę” ten pomocy.

Jak wygląda zgłoszenie? Wystarczy wejść na specjalną stronę: lubuskie.zglaszam.pl, kliknąć na mapie miejsce, którego dotyczy zgłoszenie i wypełnić pola formularza, abyśmy mogli zidentyfikować zgłaszającego. Identycznie wygląda zgłoszenie poprzez aplikację na Androida i iOS. Wystarczy po zainstalowaniu aplikacji wypełnić kilkoma kliknięciami krótki formularz zgłoszenia pomocy i wysłać go do systemu.

 

Oto linki niezbędne do zainstalowania poszczególnych aplikacji:

1. Android - https://play.google.com/store/apps/details?id=pl.ambsoft.zglaszam.mobile

2. iOS - https://apps.apple.com/pl/app/zg-aszam/id11205926

3. Portal - lubuskie.zglaszam.pl

 W zgłoszeniu potrzebujemy jak najwięcej konkretów, ale też szczegóły możemy omówić telefonicznie. Z każdym z dobroczyńców skontaktuje się pracownik Urzędu – Ewa Jaske, która pomoże znaleźć „odbiorcę” pomocy – tel. 693 409 044.

 

Kto i jak już pomógł?

MASECZKI. Pani Katarzyna Zielonka z Nowogrodu Bobrzańskiego szyje maseczki. Powstało ich do tej pory kilkaset. 70 przekazała pracownikom WOSIR w Drzonkowie. Pozostałe trafiły to mieszkańców jej gminy. W zapasie ma jeszcze 100 metrów atestowanej bawełny, więc powstanie kolejna partia maseczek.

GOGLE. Departament Przedsiębiorczości Strategii  Marki nie zrobi w najbliższym czasie planowanych wydarzeń. Zarząd Województwa wyraził zgodę na przesunięcia środków w budżecie. Dzięki temu ruszyły wielkie zakupy środków ochrony osobistej dla szpitali. W głównej mierze zaopatrzone zostaną szpitale o podwyższonym stanie gotowości, w których funkcjonują oddziały położniczo-ginekologiczne. W pierwszej turze zostały kupione gogle. Nieparujące, pasujące na okulary korekcyjne, z możliwością wielokrotnego użytku. W magazynie było zaledwie 20 par. Trafiły po 10 sztuk do szpitali w Zielonej Górze i Gorzowie Wlkp.

JABŁKA. To już kolejny taki dar od Zielonogórskiej Giełdy Rolno-Towarowej. Pierwszy transport pojechał do szpitali w ub. tygodniu. Dziś po 6 skrzynek jabłek powędrowało do Gorzowa Wlkp. i do Zielonej Góry.

ODZIEŻ OCHRONNA. Ta oferta wprawdzie nie była całkiem bezpłatna, ale dla szpitali baaardzo korzystna. Pan Sławomir Kubzdyl ma firmę AEK produkującą meble tapicerowane. W dobie koronawirusa przebranżowił się czasowo, by szyć maseczki i odzież ochronną. Od szpitali oczekuje jedynie pokrycia kosztów materiałów. Sam oferuje potencjał swojej firmy: maszyny i kadrę. Z jego oferty już skorzystały lecznice w Ciborzu, Obrzycach i Gorzowie Wlkp.

POMOC PRAWNA. Dziekan Okręgowej Rady Adwokackiej adw. Krzysztof Szymański przygotował grafik. Adwokaci są do dyspozycji pracowników służby zdrowia. Są gotowi pomóc bezpłatnie.

 

Dyżury adwokackie w ramach akcji adwokaci - służbie zdrowia

30 marca 2020

adw. Karolina Prokopowicz  w godz. 14-15, tel.: 600-216-536, adres e-mail:karolina.prokopowicz@adwokatura.pl

 adw. Sylwia Domańska  w godz. 15-16, tel.: 530-778-304, adres e-mail: sylwia.domanska88@wp.pl

 

  31 marca 2020

adw. Aleksandra Przybył- Owczarek w godz. 11-14, tel.: 604-292-183, adres e-mail: a.przybyl@adwokat-gorzow.com.pl

 adw. Anna Wichlińska w godz. 17-18 tel. 885-515-051, adres e-mail: a.wichlinska@op.pl

 

 1 kwietnia 2020

adw. Aleksandra Narowska w godz. 11-14, tel.: 605-202-307, adres e-mail: aleksandranarowska@wp.pl

 adw. Jacek Dużyński w godz. 15-16, tel.: 601-572-515, adres e-mail: j.duzynski@adwokat.lex.pl

 

 2 kwietnia 2020

adw. Anna Cieślak w godz. 11-14, tel.: 502-259-355, adres e-mail: adwannacieslak@wp.pl

  adw. Karolina Prokopowicz w godz. 14-15, tel.: 600-216-536, adres e-mail: karolina.prokopowicz@adwokatura.pl

 

3 kwietnia 2020

adw. Paulina Kałkus w godz.11-14, tel.: 601-959-526, adres e-mail: adwokat.paulina.merda@gmail.com

 adw. Irena Mikulska w godz. 13-15, tel.: 509-355-375, adres e-mail: kancelarie2@o2.pl

--

 USŁUGI TELEINFORMATYCZNE. To ogromna ogólnopolska inicjatywa zrzeszająca różne firmy, które chcą pomóc także lubuskim szpitalom. Uruchomiona została strona https://szpitale.dawkawsparcia.org/, na której lecznice mogą określić rodzaj potrzebnej pomocy. Zakres obejmuje nie tylko sprzęt teleinformatyczny, ale także środki do dezynfekcji, środki ochrony osobistej, pomoc psychologiczną dla lekarzy i kadry medycznej oraz dla pacjentów z koronawirusem.  Można  także wypełnić formularz w excelu i przesłać na adres marcin@DawkaWsparcia.org. Wiemy, że trwa organizowanie wyposażenie teleinformatycznego dla Jednoimiennego Szpitala Zakaźnego w Gorzowie Wlkp. oraz dla Szpitala Uniwersyteckiego w Zielonej Górze. Skorzystała też przychodnia Aldemed w Zielonej Górze, która otrzymała 30 przyłbic.

POMOC PSYCHOLOGICZNA. Do Banku zgłosiło się kilkoro psychologów, którzy oferują swoje wsparcie w dobie koronawirusa.

Galeria: Kolejne wsparcie w ramach Banku Informacji Pomocowej

Zobacz również