
LUBUSKA AKADEMIA ADMINISTRACJI
W maju 2012 r. utworzona została Lubuska Akademia Administracji, której celem jest poszerzanie wiedzy i kwalifikacji zawodowych samorządowców wszystkich szczebli.
Pomysłodawcą Lubuskiej Akademii Administracji był Zarząd Województwa Lubuskiego w porozumieniu z Wojewódzkim Sądem Administracyjnym w Gorzowie Wlkp., Regionalną Izbą Obrachunkową w Zielonej Górze, Samorządowym Kolegium Odwoławczym w Zielonej Górze, Samorządowym Kolegium Odwoławczym w Gorzowie Wielkopolskim oraz Fundacją Rozwoju Demokracji Lokalnej Ośrodkiem Regionalnym w Zielonej Górze. Uroczysta inauguracja Lubuskiej Akademii Administracji nastąpiła 1 czerwca 2012 r. podczas II Lubuskiego Forum Samorządowego w Zielonej Górze. Natomiast 31 sierpnia 2012 r. pomiędzy wszystkimi stronami zostało podpisane porozumienie o współpracy.
W ramach Lubuskiej Akademii Administracji organizowane są szkolenia, seminaria oraz konferencje, na których urzędnicy doskonalą swój warsztat zawodowy, poszerzają wiedzę i zdobywają nowe umiejętności. W wyniku diagnozy zaplanowano cztery bloki szkoleń z zakresu: postępowania administracyjnego, finansów publicznych, statusu prawnego pracowników samorządowych oraz prawa zamówień publicznych.
Spotkania szkoleniowe są doskonałą okazją do wymiany doświadczeń między urzędnikami o krótkim i wieloletnim stażu w administracji. W ramach Lubuskiej Akademii Administracji odbyły się szkolenia: „Postępowanie egzekucyjne w administracji”,„Wykonanie obowiązków w zakresie kontroli zarządczej przez kierownika jednostki sektora finansów publicznych. Odpowiedzialność za naruszenie dyscypliny finansów publicznych z tytułu niewykonania i nienależytego wykonania zadań w zakresie kontroli zarządczej”, „Decyzje administracyjne organów I i II instancji”, „Nowelizacje Ustawy - Prawo Zamówień Publicznych”. Planowane są kolejne - „Absolutorium komunalne” oraz „Ochrona danych osobowych”.