
Lubuski e-Urząd II
Lubuski e-Urząd II będzie kosztował prawie 15 mln zł. W realizację zadania włączyło się jest 11 gmin z terenu całego województwa. Zadanie było długo konsultowane, bo jeszcze przed rozpoczęciem szczegółowo zbadano priorytetowe pod kątem ważności wyzwania. W ten sposób poznano potrzeby Lubuszan oraz lubuskich przedsiębiorców. W efekcie załatwienie wielu urzędowych spraw będzie możliwe bez wychodzenia z domu. Mowa tu o m.in. usługach:
-eGłosowanie
- eSkarga
- ePrzedszkole - zapisanie dziecka do przedszkola, dokonywanie opłat,
- eSzkoła - zapisanie dziecka do szkoły, obsługa dziennika elektronicznego, możliwość wnoszenia opłat np. za obiady
- eSprawy - uzyskanie informacji odnośnie statusu sprawy realizowanej w ramach Konta Mieszkańca
- ePodatki - dokonanie płatności za poszczególne zobowiązania
- eOdpady –złożenie deklaracji za pomocą formularza elektronicznego oraz dokonywania zmian w deklaracjach.
- eRejestry –uzyskanie informacji lub pobranie danych z rejestrów publicznych.
- eDodatki Mieszkaniowe, eStypendia, eZezwolenia –składanie wniosków w formie elektronicznej oraz odbieranie decyzji tą samą drogą.
- eWoda i Ścieki –podgląd stanu rozliczeń
- Budżet Obywatelski –umożliwienie głosowania nad projektami, prezentacja wyników głosowania.
Szkolenia dla użytkowników wdrażanych systemów mają ruszyć jeszcze w tym roku. Działania promocyjne zaplanowano na 2021 r., wtedy też platforma zostanie formalnie oddana do użytku. „Lubuski e-Urząd II” realizowany jest z dofinansowaniem ze środków unijnych. Partnerzy Projektu to gminy: Bobrowice, Bytom Odrzański, Dąbie, Dobiegniew, Łagów, Międzyrzecz, Otyń, Santok, Sława, Szczaniec, Torzym.
Lubuskie e-Zdrowie
W tym przypadku na wdrożenie systemu potrzeba było 20 mln zł i taki też jest budżet inwestycji. W projekcie bierze udział kilkanaście szpitali, poradni i przychodni z całego województwa lubuskiego. Dzięki platformie lekarze zyskają łatwiejszy dostęp do danych z różnych źródeł. Prościej będzie zdobyć informacje o dystrybucji usług medycznych lub diecie pacjenta. Zyskamy ulepszone monitorowanie zużycia leków oraz badania ich skuteczności. W efekcie w istniejących dokumentacjach będzie mniej błędów oraz powieleń. Spora baza informacji pomoże dodatkowo w opracowaniu kompleksowej polityki zdrowotnej.
Lubuskie e-Zdrowie zostanie podzielone na 3 kategorie:
1. Konta Pacjenta:
- e-rejestracja - rezerwacja wizyty przez pacjenta metodą zdalną, za pośrednictwem Internetu. Po dokonaniu rezerwacji zgłoszone wizyty będą potwierdzane przez rejestratorkę,
- dostęp do EDM - dostęp do dokumentacji medycznej,
- e-wynik - dostęp do wyników badania za pośrednictwem Internetu,
- e-powiadomienia - wysyłanie automatycznych powiadomień dla pacjenta o zbliżających się terminach wizyt oraz innych zdarzeń medycznych za pomocą różnych kanałów komunikacji np. SMS, e-mail,
- e-płatności - zasilanie portmonetki w ramach konta pacjenta środkami pieniężnymi, które w przypadku wizyty płatnej mogą posłużyć w celu automatycznego pobrania opłaty przez podmiot realizujący usługę lekarską,
- e-konsultacje - konsultacja stanu zdrowia metodą zdalną.
2. Baza wiedzy:
Jest to usługa udostępniająca informacje dotyczące jednostek ochrony zdrowia uczestniczących w projekcie oraz informująca pacjentów na temat zakresu świadczonych przez nie usług medycznych. Dodatkowo na platformie informacyjnej zawarte zostaną informacje dotyczące profilaktyki, o zagrożeniach zdrowotnych w danym okresie itp.
3. E-usługi dla Jednostek Ochrony Zdrowia
Usługa umożliwi zdalną wymianę dokumentacji pacjenta pomiędzy podmiotami. Jej zadaniem będzie koordynowanie zgód na linii szpital-pacjent, pacjent-szpital, szpital-szpital oraz przekazywanie tych dokumentów, do których wglądu zostanie upoważniony.
Obecnie trwa wybór Generalnego wykonawcy zadania. Wdrożenie programu zaplanowano na 2021 r.