
Mimo że Enea Zastal BC Zielona Góra wygrał półfinałową walkę 3:0 (97:90, 87:76, 80:75), to nie była ona dla zielonogórzan formalnością. Zielonogórzanie we wszystkich trzech meczach musieli się mocno napracować, aby pokonać Śląsk Wrocław. W piątek (16 kwietnia) postawili kropkę nad „i” teraz staną przed szansą wywalczenia szóstego w historii klubu tytułu mistrzowskiego.
- To był typowy mecz play-off. Śląsk grał z nami twardo przez całą serię, miał fantastyczny sezon. Cieszę się, że przy tych wszystkich zmianach i kontuzjach jesteśmy w finale – powiedział po trzecim wygranym meczu trener zielonogórskiej drużyny, Żan Tabak.
Finał Energa Basket Ligi rozpocznie się w środę, 28 kwietnia. Enea Zastal BC Zielona Góra zmierzy się w nim z drużyną Arged BM SLAM Stal Ostrów Wlkp. Rywalizacja odbywa się do czterech wygranych. Oto terminarz meczów o złoto:
- mecz 1 – 28 kwietnia 2021 (środa),
- mecz 2 – 29 kwietnia 2021 (czwartek),
- mecz 3 – 1 maja 2021 (sobota),
- mecz 4 – 3 maja 2021 (poniedziałek),
- ewentualny Mecz 5 – 4 maja 2021 (wtorek),
- ewentualny Mecz 6 – 6 maja 2021 (czwartek),
- ewentualny Mecz 7 – 7 maja 2021 (piątek).
Enea Zastal BC Zielona Góra - perła lubuskiego sportu
Przypomnijmy, że Enea Zastal BC Zielona Góra to jedna z pereł lubuskiego sportu. W ostatnim dziesięcioleciu koszykarze z Winnego Grodu zdobyli 7 medali mistrzostw Polski, w tym 5 złotych. Zielonogórzanie biorą również udział w prestiżowych, europejskich rozgrywkach w lidze VTB, gdzie odnoszą sukcesy. Do tej pory w sezonie 2020/2021 odnieśli tam 13 zwycięstw i 10 porażek. Pokonali m.in. we własnej hali koszykarską potęgę, jaką jest drużyna CSKA Moskwa. W tym sezonie podopieczni Żana Tabaka zapewnili już sobie także awans do rundy play-off.
Z potencjału promocyjnego zielonogórskiej koszykówki korzysta także województwo lubuskie, transmitując mecze ligi VTB (można je oglądać na stronie www.lci-lubuskie.pl) i reklamując swoje atuty. Taka promocja regionu przez sport możliwa jest dzięki funduszom unijnym.
Transmisja meczów ligi VTB to wyjątkowa okazja, aby zapromować województwo lubuskie, ponieważ przez trwającą epidemię kibice poczynania swojej drużyny mogą śledzić wyłącznie on-line, co gwarantuje w 100% dotarcie z materiałami promocyjnymi do sporej rzeszy fanów Zastalu w Polsce. Wartością dodaną jest również promocja regionu na arenie europejskiej.