MRU zmienia się dla turystów!

Pobierz PDF
 Nowy budynek o kształcie bunkra.
Wakacje to czas podróży po Lubuskiem oraz odkrywania nowych miejsc, a te mogą pięknieć dzięki pieniądzom z programu Interreg Brandeburgia-Polska. Unijne pieniądze – 1,2 mln euro – zmieniają m.in. Międzyrzecki Rejon Umocniony.

Międzyrzecki Rejom Umocniony jest jedną z turystycznych  pereł ziemi lubuskiej jest. MRU należy do największych podziemi fortyfikacyjnych świata, a jednocześnie rezerwatów nietoperzy. Muzeum wspólnie z sąsiadem z Brandenburgii - Muzeum Wzgórza w Seelow realizują projekt „Na szlaku wspólnej historii”. Ma on rozpromować wspólne, transgraniczne oferty turystyczne.

- Projekt  „Na szlaku wspólnej historii”  otrzymał dofinansowanie  w wysokości  1,2 mln euro z Programu Współpracy Interreg Brandenburgia - Polska.  Modernizacja Muzeum to jedna z inwestycji w sferze kulturalno-historycznej. Z jednej strony to atrakcja turystyczna, a z drugiej  wspólna lekcja historii. Chcemy, aby miejsce to służyło polskim i niemieckim historykom, turystom oraz młodzieży. Projekt przezwycięża stereotypy. Obiekty militarne z czasów II wojny światowej odzyskują świetność dzięki współpracy polsko – niemieckiej. Zapraszam do wspólnego poznawania turystycznych atrakcji naszego pogranicza – zachęca Tadeusz Jędrzejczak, Członek Zarządu Województwa Lubuskiego.

W obiektach po obu stronach Odry powstają nowe ekspozycje. Obecnie w MRU trwa rozbudowa siedziby Muzeum Fortyfikacji i Nietoperzy. Nowy budynek ma kształt bunkra, zastąpił barak, w którym znajdowała się wystawa eksponatów. Oprócz stałej wystawy znajdować się w nim będą pomieszczenia socjalne, magazyny, biura, salka multimedialna, toalety i kasa. Budynek jest w fazie wykończenia, pozostały jeszcze prace instalacyjne i wyposażenie  wnętrz.

Jednak najważniejszą atrakcją Pniewa są obiekty fortyfikacyjne związane systemem podziemnej komunikacji. To 30 km podziemnej trasy pełnej tajemnic. W ramach projektu uruchomiona zostanie kolejka wąskotorowa, która będzie kursować w jednym z podziemnych korytarzy – między bunkrem nr 716 i skrzyżowaniem z tunelem łączącym bunkier 717 z podziemnym dworcem kolejowym Heinrich. Zakupione zostaną odpowiednie lokomotywy i wagony oraz zmodernizowany tabor kolejowy. Kolejka obsługiwać będzie zarówno wycieczki, jak i służyć lekcjom muzealnym.

Zobacz również