
Projekt Kolej na rower, o którym pisze autor miał trzykrotnie zwiększane dofinansowanie oraz był siedmiokrotnie aneksowany i jego cele oraz wskaźniki zostały osiągnięte. Mając na uwadze zrównoważony rozwój całego województwa – nie tylko obszaru zielonogórsko-nowosolskiego, Instytucja Zarządzająca RPO Lubuskie 2020 widzi kolejne potrzeby w regionie w zakresie budowy nowych tras rowerowych. Takie projekty, które będą odpowiadały na potrzeby i oczekiwania mieszkańców, gdy zostaną zidentyfikowane mogą być zrealizowane w ramach procedury pozakonkursowej. Pomysł zbudowania ścieżki rowerowej łączącej gminy tworzącego się nowego obszaru funkcjonalnego nowosolsko-zielonogórskiego idealnie pasuje do założeń nowej perspektywy finansowej na lata 2021-2027. Pomysłodawcy powinni więc włączyć ten projekt do strategii współpracy gmin tego obszaru i wówczas starać się o dofinansowanie tej inwestycji.