
Madia trip to kolejna już studyjna wizyta dziennikarzy, której celem jest zaprezentowanie regionu lubuskiego jako doskonałego miejsca do prowadzenia biznesu. Rolę gospodarza i przewodnika pełni wicemarszałek Marcin Jabłoński. Podróż podzielono na dwa etapy. Środa stała pod znakiem eksploracji północy naszego regionu. Dziennikarze odwiedzili Browar Witnica, firmę Doctor Classic w Lubiszynie, Stację Kultura w Deszcznie i Gminne Przedszkole w Przytocznej. Bodajże najwięcej emocji, nie tylko u męskiej części uczestników, budziło poznanie działalności firmy Doctor Classic, która zajmuje się refabrykacją zabytkowych samochodów. W wyprawie szlakiem unijnych inwestycji udział wzięła także radna Anna Synowiec.
Czwartek poświęcony jest eksploracji południa regionu. Na początek wizyta na budowie przeprawy mostowej w okolicy Milska. Później zwiedzanie Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego "Elektryk”w Nowej Soli, podsulechowskiej farmy fotowoltaicznej wybudowanej przez firmę Red Light Energy II oraz Anielskich Ogrodów, energooszczędnej rabaty podniesionej.
Dodatkową zachętą do udziału w wydarzeniu jest konkurs. Oceniane w nim będą publikacje i materiały dziennikarskie ukazujące wpływ środków europejskich na rozwój regionu, powstałe w wyniku media tripu. Główna nagroda wynosi 5 tysięcy złotych!