
W uzasadnieniu stwierdzono m.in.: "W tej nadzwyczajnej sytuacji kryzysowej czworo pracowników polskojęzycznej infolinii miasta Frankfurt nad Odrą wyróżniło się nadzwyczajnym zaangażowaniem, wykraczającym daleko poza normalne godziny pracy. Byli kompetentni, wykazywali się opanowaniem i empatią, a wszystko to w sytuacji, w której sami byli poszkodowani jako pracownicy transgraniczni i członkowie polsko-niemieckich rodzin."
Pracownicy odebrali ponad 3.000 telefonów i odpowiedzi na ponad 500 e-maili, nie tylko z Dwumiasta Frankfurt nad Odrą - Słubice, ale także z całego regionu przygranicznego oraz wielu innych krajów europejskich.
Ponadto Maria Jaworska wraz z Torstenem Kleefeldem w 2020 r. przez wiele tygodni osobiście pracowali nad tym, aby 40 polskich uczniów w czasie zamknięcia granicy polsko-niemieckiej mogło ją przekroczyć, znaleźć zakwaterowanie po stronie frankfurckiej i uczęszczać na zajęcia, zapewniając na ten cel środki finansowe.