Lubuski e-Urząd bliżej mieszkańców

Pobierz PDF
Uwaga: Wiadomość archiwalna. Nie wszystkie załączniki i linki mogą działać poprawnie.
29 października br. o godz. 10:00 w sali kolumnowej urzędu marszałkowskiego rozpoczęła się konferencja, podczas której zaprezentowane zostaną efekty wdrażania projektu Lubuski e-Urząd.  

O zaletach realizacji projetu mówił otwierając konferencję wicemarszałek Bogdan Nowak. - Bardzo się cieszę, że jest to działanie, które idzie zgodnie z planem, które pomaga zintegrować Jednostki Samorządu Terytorialne z województwa lubuskiego oraz jest to system, który na pewno będzie się rozwijał dalej. Jest to projekt, który realnie wpływa na to, żeby obywatelom żyło się łatwiej i żeby kontakt z urzędem był łatwiejszy - przekonywał.

Wicemarszałek Nowak miał także dla uczestników konferencji dobre informacje. – Podstawowy szkielet  projektu w województwie lubuskim został wykonany. Jednak w wyniku oszczędności będziemy zwiększać funkcjonalność systemu, a to oznacza, że będą mogły do niego przystąpić kolejne jednostki.

W związku z wystąpieniem oszczędności poprzetargowych oraz licznymi zapytaniami od Partnerów Projektu o możliwość zakupu dodatkowych licencji Systemu Elektronicznego Obiegu Dokumentów dla jednostek, które nie brały udziału w w/w zadaniu wnioskowaliśmy o rozszerzenie projektu. Zarząd wyraził zgodę, w związku z powyższym Projekt będzie rozszerzony o:

  • System Elektronicznego Obiegu Dokumentów dla 18 Partnerów Projektu – będzie to dostarczenie nowego SEOD o funkcjonalnościach zbliżonych do tych, które zostały już wdrożone - przetarg zostanie ogłoszony w listopadzie 2013r. Nowy SEOD otrzymają:

1.                     Powiat Nowosolski

2.                     Gmina Bobrowice

3.                     Gmina Bytnica

4.                     Gmina Kolsko

5.                     Gmina wiejska Nowa Sól

6.                     Gmina Otyń

7.                     Gmina Siedlisko

8.                     Gmina Szczaniec

9.                     Gmina Zwierzyn

10.                   Gmina Czerwieńsk

11.                   Gmina Drezdenko

12.                   Gmina Nowe Miasteczko

13.                   Gmina Witnica

14.                   Gmina Kostrzyn nad Odrą

15.                   Gmina Krosno Odrzańskie

16.                   Gmina Babimost

17.                   Gmina Dobiegniew

18.                   Gmina Nowogród Bobrzański

 

  • Integrację SEOD Miasta Zielona Góra z Platformą Cyfrowy Urząd – przetarg w trakcie oceny, podpisywana jest umowa z wykonawcą
  • Rozszerzenie licencji systemu e-Serwis (w ramach Projektu zakupiony został system do monitorowania stanu urządzeń zakupionych w projekcie dla wszystkich Partnerów. Licencja obejmuje wyłącznie 2300 urządzeń zainstalowanych przez Generalnego Wykonawcę na urządzeniach dostarczonych w ramach przetargu. Wdrożone systemy zostały zainstalowane również na sprzęcie, który JST posiadały przed realizacją Projektu (serwery, komputery, urządzenia sieciowe, itp) celem rozszerzenia systemu automatycznych zgłoszeń serwisowych e-serwis jest umożliwienie administratorom Partnerów Projektu „Lubuski e-Urząd” podłączenia do niego urządzeń infrastruktury teleinformatycznej działającej aktualnie w JST, a nie pochodzącej z Projektu.

Konferencja była także okazją do wręczenia nagród laureatom konkursu fotograficznego „Tour De wrota”. Zadaniem uczestników konkursu było przedstawienie obrazów ukazujących  w ciekawy sposób impresję, której tematem były „Wrota Lubuskie”.

Laureaci konkursu:
Miejsce I: Grzegorz Sawko
Miejsce II: Patryk Kuc, Justyna Dobucka
Miejsce III: Mariusz Giezcołd

Zobacz nagorodzone prace

Podczas konferencji przedstawiony został stan zaawansowania projektu „Lubuskie e-Urząd”. Przedstawiciele firmy Signity opowiedzieli w jaki sposób informatyka służy administracji publicznej (Zobacz prezentację). Uczestnikom spotkania zaprezentowany został także portal „Wrota Lubuskie”.

Lubuski e-Urząd

Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego wspólnie ze wszystkimi urzędami gmin i powiatów województwa udostępnia Państwu narzędzia umożliwiające elektroniczną realizację spraw urzędowych. „Lubuski e-Urząd” to urząd funkcjonujący w przestrzeni wirtualnej, dostępny drogą elektroniczną dla każdego. Obsługa interesantów odbywa się tutaj na bieżąco, niezależnie od miejsca.

Zobacz prezentację

LIDER PROJEKTU:           

Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego

PARTNERZY PROJEKTU:

Jednostki Samorządu Terytorialnego Województwa Lubuskiego (95 JST + Urząd Marszałkowski)

ZADANIA:

  • System Elektronicznego Obiegu Dokumentów
  • Wrota Lubuskie
  • Regionalna Platforma Komunikacji Elektronicznej – Cyfrowy Urząd
  • System Raportowania oraz Analiz porównawczych w Zakresie Sprawozdawczości Budżetowej JST
  • System Zgłoszeń Serwisowych
  • Regionalny Biuletyn Informacji Publicznej

CELE PROJEKTU:

  • zredukowanie odwiedzin obywateli w urzędach
  • migracja kontaktów do Internetu
  • prosty dostęp do informacji publicznych
  • tańsze koszty administracji publicznej

EFEKTY PROJEKTU:

  • oszczędność czasu poświęconego na załatwianie spraw administracyjnych
  • zredukowanie kolejek przed okienkiem urzędniczym
  • usprawnienie komunikacji na linii urząd-obywatel
  • łatwiejszy dostęp do informacji dla ludności i przedsiębiorców
  • zmniejszenie kosztów funkcjonowania administracji publicznej oraz zwiększenie jej efektywności
  • podwyższenie jakości życia mieszkańców
  • przełamanie barier dotyczących „wykluczenia cyfrowego”, zwłaszcza na obszarach wiejskich i małych miast
  • zwiększenie atrakcyjności inwestycyjnej województwa lubuskiego.

Galeria: Lubuski e-Urząd - Konferencja

Zobacz również