Uczymy się kreatywnie promować polsko-niemieckie projekty z programu Interreg

Pobierz PDF
Szkolenie dot. programu współpracy Interreg
Fot: Paweł Wańczko/lubuskie.pl
„Znajdź swoją szansę w Interreg” to tytuł spotkania, które odbyło się w Regionalnym Centrum Animacji Kultury w Zielonej Górze. Dotyczyło m.in. nowoczesnych sposobów promowania i informowania o projektach w ramach Programu Współpracy Interreg.

Uczestników środowego (14 września 2022 r.) szkolenia przywitał członek zarządu województwa lubuskiego Tadeusz Jędrzejczak. Przypomniał, jaki jest cel realizacji programu Interreg. – W Biurze Współpracy Zagranicznej i zarządzie województwa lubuskiego zajmujemy się tym, aby na pograniczu polsko-niemieckim w prawidłowy sposób była realizowana nasza rola. Dlatego jesteśmy współodpowiedzialni za realizację programu Interreg, a więc współpracy pomiędzy regionami. W naszej ocenie ostatnie lata zakończyły się dużym sukcesem kolejnych edycji środków pomocowych. W tym duża zasługa beneficjentów, autorów programów, ludzi, którzy realizowali te programy – powiedział Tadeusz Jędrzejczak.

"Beneficjent" brzmi pięknie, ale...

Spotkanie w RCAK składało się z dwóch części. Pierwsza była poświęcona promocji projektów realizowanych z programu Interreg. – Często w swojej pracy urzędniczej zapominamy o tym, jak ważny jest element marketingu, jak ważne jest to, w jaki sposób przekazujemy wiedzę o projektach. Wiecie państwo, że to jest odwieczny problem komunikacyjny: my używamy słów, które są związane z projektami europejskimi, a nie są zrozumiałe dla naszych odbiorców. To słowa takie jak „beneficjent”, „wiązka projektów”. One pięknie brzmią, ale osobom, które nie są związane z branżą, często nic nie mówią – zwrócił uwagę Radosław Brodzik, dyrektor Biura Współpracy Zagranicznej Urzędu Marszałkowskiego. Zapowiedział też prezentację eksperta na temat przejrzystej, prostej komunikacji, którą powinno się stosować w celach promocyjnych i informacyjnych. Prelegentem w tej części szkolenia był Filip Nocny, współpracujący z Urzędem Marszałkowskim Województwa Opolskiego.

Uczestnicy szkolenia dowiedzieli się, jak prosto i atrakcyjnie przedstawiać treści na Facebooku, LinkedIn czy Tik-Toku. Poznali również dobre praktyki samorządów, np. kreatywne formy promocji miejskiej.

Pomocna giełda partnerstw

Drugim elementem spotkania w Regionalnym Centrum Animacji Kultury była tzw. giełda partnerstw. Udział w niej pomaga znaleźć partnera do wspólnego projektu, przedyskutować pomysły na projekt z przedstawicielami Regionalnego Punktu Kontaktowego i Wspólnego Sekretariatu programu Interreg.

Województwo lubuskie jest jednym z partnerów Programu Współpracy Interreg Brandenburgia-Polska. Priorytety tego programu na lata 2021-2027 to:

  1. Innowacyjne pogranicze – transfer wiedzy i technologii na rzecz innowacyjnych rozwiązań
  2. Odporne i zrównoważone pogranicze – zmiany klimatu i różnorodność biologiczna
  3. Atrakcyjne pogranicze – edukacja, kultura i turystyka
  4. Pogranicze dialogu – współpraca mieszkańców i instytucji

Pula środków przewidzianych na realizację projektów z programu to 88,3 mln euro.

Galeria zdjęć

Galeria: Jak ciekawie promować polsko-niemieckie projekty z programu Interreg

Zobacz również