
Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego w Zielonej Górze zaprasza młodzież szkół ponadpodstawowych oraz studentów uczelni wyższych działających na terenie województwa lubuskiego do udziału w naborze, którego celem jest wyłonienie radnych Młodzieżowego Sejmiku Województwa Lubuskiego.
Kto może zostać Radnym
W naborze może wziąć udział każda osoba, która jednocześnie:
- zamieszkuje na terenie Województwa Lubuskiego,
- w dniu składania wniosku uczy się w szkole ponadpodstawowej lub uczelni wyższej działającej na terenie Województwa Lubuskiego,
- spełnia pozostałe warunki określone w § 15 pkt 1 Statutu Młodzieżowego Sejmiku Województwa Lubuskiego.
Dokumenty, które trzeba wypełnić i przesłać:
- wypełniony i podpisany „Formularz zgłoszeniowy kandydata na radnego Młodzieżowego Sejmiku Województwa Lubuskiego”,
- wypełnione i podpisane „Oświadczenie pełnoletniego kandydata na radnego Młodzieżowego Sejmiku Województwa Lubuskiego” o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych oraz na pracę w Młodzieżowym Sejmiku Województwa Lubuskiego lub
- w przypadku niepełnoletniego kandydata na radnego wypełnione i podpisane „Oświadczenie rodzica/opiekuna prawnego kandydata na radnego Młodzieżowego Sejmiku Województwa Lubuskiego (w przypadku osób niepełnoletnich)” o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych własnych oraz danych osobowych i pracę w Młodzieżowym Sejmiku Województwa Lubuskiego niepełnoletniego kandydata na radnego.
Sposób przygotowania zgłoszenia
zgłoszenie wraz z oświadczeniem należy złożyć w zamkniętej kopercie,
na kopercie należy umieścić imię, nazwisko i adres zamieszkania kandydata na radnego, adres odbiorcy:
Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego w Zielonej Górze
Biuro Sejmiku
ul. Podgórna 7
65 – 057 Zielona Góra
oraz informację: „Zgłoszenie kandydata na Radnego Młodzieżowego Sejmiku Województwa Lubuskiego”.
Miejsce i termin złożenia zgłoszenia
Zgłoszenie wraz z oświadczeniem należy dostarczyć w terminie do dnia 7 grudnia 2022 r. do Urzędu Marszałkowskiego w Zielonej Górze przy ul. Podgórnej 7, pokój nr 59 – Kancelaria Ogólna, przy czym za datę wpływu uznaje się datę dostarczenia przesyłki do Kancelarii Ogólnej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubuskiego.
Informacje o wynikach
Oceny spełnienia przez kandydatów na radnych warunków uczestnictwa w Młodzieżowym Sejmiku Województwa Lubuskiego dokona Komisja Kultury, Edukacji, Sportu i Turystyki Sejmiku Województwa Lubuskiego.
Informacja o wynikach naboru zostanie podana do informacji publicznej przez zamieszczenie na stronie internetowej www.lubuskie.pl/sejmikmlodziezowy oraz na stronie www.bip.lubuskie.pl, w zakładce Sejmik Województwa – Młodzieżowy Sejmik Województwa Lubuskiego, w terminie do dnia 22 grudnia 2022 r.
Zgodnie z § 17 ust. 1. Statutu Młodzieżowego Sejmiku Województwa Lubuskiego w przypadku mniejszej liczby kandydatów niż liczba mandatów z danego powiatu lub niespełnieniu przez nich wymagań, o których mowa w § 15 ust. 1 i ust. 2 Statutu, przeprowadzony zostanie nabór uzupełniający w powiatach. Jeśli nie będzie możliwe uzupełnienie składu Młodzieżowego Sejmiku, o którym mowa wyżej, skład Młodzieżowego Sejmiku uzupełni się kandydatami z innych powiatów.
Pytania w sprawach dotyczących naboru można kierować
- elektronicznie na adres e-mail: sejmik@lubuskie.pl;
- telefonicznie pod nr telefonu: +48 68 45 65 481.
Harmonogram naboru
- 7 listopada 2022 - rozpoczęcie rekrutacji,
- 7 grudnia 2022 - zakończenie rekrutacji,
- 7 – 22 grudnia 2022 - ocena formalna i merytoryczna zgłoszeń, posiedzenie Komisji Kultury i zatwierdzenie listy przyjętych radnych,
- 22 grudnia 2022 -ogłoszenie listy radnych I Kadencji Młodzieżowego Sejmiku Województwa Lubuskiego,
- 9 stycznia 2023 - Sesja inauguracyjna I Kadencji Młodzieżowego Sejmiku Województwa Lubuskiego.