Miejsce Polski na żużlowej mapie świata (wideo)

Pobierz PDF
Uwaga: Wiadomość archiwalna. Nie wszystkie załączniki i linki mogą działać poprawnie.
„Miejsce Polski na żużlowej mapie świata”. Pod taką nazwą odbyła się w Warszawie debata poświęcona najważniejszym problemom czarnego sportu. W spotkaniu, do którego doszło z inicjatywy Zielonogórskiego Klubu Żużlowego uczestniczyła marszałek Elżbieta Polak, która objęła honorowy patronat nad tym wydarzeniem.   ­– Stolicą polskiego żużla jest region lubuski. W Lubuskiem żużel to kawałek naszej regionalnej tożsamości – mówiła marszałek.  

Wystąpienie Marszałek Województwa Lubuskiego rozpoczęło dyskusję w siedzibie Business Center Club. Elżbieta Polak przypomniała sukcesy lubuskiego żużla, w tym ten najświeższy, czyli zdobycie w sezonie 2013 tytułu Drużynowego Mistrza Polski przez Stelmet – Falubaz Zielona Góra. Mówiła również o osiągnięciach zawodników, pochodzących z naszego regionu. 

- Lubuskie pachnie przede wszystkim winem i miodem, ale także czarnym sportem. Nikt nie może mieć wątpliwości, że nasz region jest stolicą polskiego żużla, który wśród kibiców wyzwala wielkie pozytywne emocje. Mecze naszych żużlowców są jedną z wielu lubuskich atrakcji, dla których warto odwiedzać to województwo – podkreślała podczas swojego wystąpienia marszałek Elżbieta Polak i przekonywała, że czarny sport to doskonała forma promocji. - Promocja nam się zwyczajnie opłaca. Każde żużlowe spotkanie, to 3 mln widzów – tłumaczyła.

Było to drugie tego typu spotkanie, którego inicjatorem jest senator Robert Dowhan, prezes Zielonogórskiego Klubu Żużlowego.

- Bardzo się cieszę, że tak ważną dla rozwoju żużla debatę wsparła swoją obecnością pani marszałek. To dobry pomysł, aby czarny sport stał się prawdziwą wizytówką województwa lubuskiego. W naszym regionie są przecież dwa znakomite kluby, a pojedynki derbowe między drużynami z Gorzowa i Zielonej Góry elektryzują cały żużlowy świat – mówił senator R.Dowhan.  

Oprócz przedstawicieli zielonogórskiego klubu w spotkaniu udział wzięli m.in. minister sportu i turystyki Andrzej Biernat, prezes Polskiego Związku Motorowego Andrzej Witkowski i czterokrotny mistrz olimpijski Robert Korzeniowski oraz przedstawiciele żużlowych klubów i europejskiej federacji motocyklowej. Całość poprowadził znany dziennikarz, Tomasz Lis.

Podczas debaty jej uczestnicy rozmawiali m.in. o marketingowym wymiarze żużla. - Żużel jest dyscypliną o dużym potencjale marketingowej i bardzo wiernej publiczności przekonywał Robert Korzeniowski. Rozmowa dotyczyła także pozycji żużla w mediach w starciu z innymi dyscyplinami sportu. - Oglądalność żużla na antenach NC+ cały czas rośnie. Jest to projekt, który ma przynosić telewizji określone profity. To są dobrze zainwestowane pieniądze przekonywał Piotr Arłukowicz z Canal +, który posiadała wyłączność na transmisję żużlowych spotkań.

Uczestnicy spotkania długo debatowali także na temat finansów. Jak podkreślali, żużel jest bardzo wysoko wyceniany. Zbliża się do poziomu, na którym znajduje się piłka nożna. Jak podkreślał Stępniewski ,  powinniśmy się cieszyć ze to my w większej połowie utrzymujemy światowy żużel pod względem finansów. Wojciech Stępniewski - prezes spółki Ekstraliga Żużlowa podkreślał także, że żużel to dyscyplina, która bardzo szybko się rozwija. – Pojawił się już nawet projekt powstania europejskiej ligi mistrzów .

Poruszono także kwestię frekwencji na żużlowych spotkaniach.

Pojawiała się również propozycja, aby Warszawa powinna być gospodarzem grand prix żużlowego! - Świat się wtedy dowie ze sport żużlowy jest doceniany – Andrzej Witkowski prezes PZMot.

Spotkanie przedstawicieli żużlowego środowiska w stolicy było okazją do promocji województwa lubuskiego. Na kilku stoiskach multimedialnych prezentowano walory regionu. Zaproszeni goście mieli okazję przekonać się, że Lubuskie nie tylko żyje żużlem, ale także jest zieloną krainą nowoczesnych technologii, mlekiem i winem płynącą.

Galeria: Miejsce Polski na żużlowej mapie świata

Zobacz również