
Przypomnijmy, budowa nowego mostu w Skwierzynie to jedna z priorytetowych inwestycji w województwie, której koszt wynosi 22,5 mln zł. Rozpoczęcie robót, które potrwają ok. 2 lat zaplanowano wstępnie na początek przyszłego roku. W związku z długim terminem realizacji inwestycji pojawiła się potrzeba bodowy tymczasowej przeprawy na Warcie.
Harmonogram zabiegów o budowę mostu tymczasowego na Warcie w Skwierzynie.
- telefon marszałek Elżbiety Polak do posła Stefana Niesiołowskiego z prośbą o wsparcie w rozmowach z wojskiem na temat wybudowania mostu zastępczego w Skwierzynie
- 27 stycznia, poniedziałek– z inicjatywy posłanki Bożenny Bukiewicz wizyta ministra obrony narodowej Tomasza Siemoniaka w Zielonej Górze w związku z przekazaniem Leopardów dla Żagania; rozmowy w urzędzie marszałkowskim na temat przeprawy w Skwierzynie
- 28 stycznia, wtorek- wizyta marszałek Elżbiety Polak w Warszawie, rozmowa z gen. bryg. Michałem Sikorą, dowódcą wojsk radiotechnicznych Sił Powietrznych
- 29 stycznia, środa – wicemarszałek Bogdan Nowak w Skwierzynie - spotkanie z udziałem gen. Bogusława Bębenka, szefa jednostki wojsk inżynieryjnych Wojska Polskiego i przedstawiciela ZDW
- 30 stycznia, wicemarszałek Bogdan Nowak w Inowrocławiu – spotkanie z dowódcą 2 Pułku Wojsk Inżynieryjnych
- 13 lutego – rekonesans w Skwierzynie przez specjalistów wojsk inżynieryjnych 2 Pułku Inżynieryjnego w Inowrocławiu
- 19 lutego – decyzja dotycząca udzielenia pomocy i wsparcia w zakresie budowy mostu tymczasowego na Warcie w Skwierzynie – pismo gen. dyw. Jerzego Michałowskiego, zastępcy dowódcy generalnego rodzajów sił zbrojnych
Most tymczasowy zapewni połączenie dwóch brzegów Warty w czasie, kiedy będzie rozbierany stary most i budowany nowy. W pobliżu nie ma żadnego mostu, a objazd przez Gorzów to byłoby ok 60 km drogi dodatkowej. W związku z tym należy zabezpieczyć most tymczasowy, który na okres dwóch lat zapewni ciągłość ruchu dla naszych mieszkańców. Będzie to most dwujezdniowy wykonany z w systemie kratownicy stalowej o długości 140 m.