Lubuskie szpitale na plusie: Zarząd zatwierdził sprawozdania finansowe

Pobierz PDF
Uwaga: Wiadomość archiwalna. Nie wszystkie załączniki i linki mogą działać poprawnie.
24 czerwca 2014 r. Zarząd Województwa Lubuskiego zatwierdził sprawozdania finansowe za 2013 r. podległych podmiotów leczniczych. Zgodnie z ustawą o rachunkowości termin zatwierdzenia sprawozdań mija 30 czerwca.

Samorządowi Województwa Lubuskiego podlega 11 samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej (szpitale, przychodnie). Spośród nich 9 jednostek na koniec 2013 r. odnotowało dodatni wynik finansowy. Dwie jednostki zakończyły rok 2013 r. stratą. Nie oznacza to jednak, że samorząd województwa będzie musiał „dopłacać” do tych jednostek. Zgodnie z ustawą o działalności leczniczej, pokrywanie straty jest konieczne jedynie w przypadku, kiedy wynik finansowy powiększony o amortyzację, jest nadal ujemny. W przypadku lubuskich szpitali i przychodni taka sytuacja nie wystąpiła.

Również w przypadku szpitalnej spółki w Torzymiu, Zwyczajne Zgromadzenie Wspólników musi zatwierdzić sprawozdanie finansowe za 2013 r. Posiedzenie Zgromadzenia odbyło się 26 czerwca 2014 r. Zgromadzenie pozytywnie zaopiniowało finanse spółki, która w 2013 r. osiągnęła dodatni wynik finansowy. Warto zaznaczyć, że od początku swojej działalności spółka w Torzymiu odnotowuje zyski.

W przypadku szpitalnej spółki w Gorzowie Wlkp. w tym roku nie ma obowiązku zatwierdzania sprawozdania, gdyż spółka rozpoczęła działalność we wrześniu 2013 r., a zgodnie z umową spółki, pierwszy rok obrotowy zakończy się 31 grudnia 2014 r.

Zobacz również