Zgodnie z tegoroczną koncepcją promocji oraz ogólnym trendem światowym, pokazywaliśmy w Łodzi produkty turystyczne i oferty województwa m.in.: Lubuski Szlak Wina i Miodu (enoturystyka), turystykę historyczną i militarną oraz turystykę wodną – nawiązując do obchodów roku turystyki wodnej.
Dla odwiedzających przygotowaliśmy mapy turystyczno – administracyjne, mapy szlaków turystycznych, ulotki o lubuskich winnicach, materiały o Międzyrzeckim Rejonie Umocnionym, oferty wypoczynku i inne. Zabraliśmy także przestrzenną makietę Lubuskiego Szlaku Wina i Miodu. Targi cieszyły się ogromnym zainteresowaniem odwiedzających, a także lokalnych mediów.
Województwo Łódzkie jest rejonem ważnym strategicznie dla turystyki województwa lubuskiego. Otwarty lubuski odcinek autostrady A2, zaledwie 2-4 godzinna odległość jazdy samochodem oraz przygraniczne położenie wobec Niemiec, wpływają coraz mocniej na turystyczne wybory Łodzian oraz biur podróży z województwa łódzkiego. Jest to ogromna szansa dla lubuskich mikroregionów turystycznych oraz podmiotów działających w szeroko pojętym przemyśle turystycznym. Udział w targach „Na styku kultur” z pewnością zaowocuje w przyszłości zwiększeniem odwiedzin naszego województwa oraz przychodów z turystyki.
Tekst i zdjęcia: Jarosław Wnorowski