
CEL
dr Agata Goździk z Instytutu Geofizyki Polskiej Akademii Nauk podczas konferencji mówiła o innowacyjnych rozwiązaniach dla edukacji w projekcie EDUSCIENCE. Twórcy projektu przedstawili wyniki dwóch lata testowania w 250 polskich szkołach możliwości cyfrowych współczesnego świata związanego z wykorzystywaniem platformy edukacyjnej EDUSCIENCE współpracującej z Multitablicami oraz dostępem do portalu przyrodniczego przy żywym wsparciu świata Nauki i Metodyki.
Naukowcy zaprezentowali sposoby wykorzystywania w praktyce: transmisji on-line z obserwatoriów Polskiej Akademii Nauk, statków badawczych, laboratoriów, a także z Polskiej Stacji Polarnej na Spitsbergenie. Dopełnieniem konferencji było przedstawienie przez Colina Rose“a współpracującego z polskimi dydaktykami synergii łączenia stosowania nowoczesnych technologii cyfrowych ze skutecznymi strategiami uczenia się. Colin Rose – międzynarodowy ekspert i doradca rządu brytyjskiego w dziedzinie edukacji i metod efektywnego uczenia się, wykładowca promujący ideę lifelong learning – w trakcie swojego wystąpienia przedstawił kluczowe etapy wdrożenia cyfryzacji do szkół oraz podał przykłady najbardziej efektywnych technik uczenia się w oparciu o rozwiązania dla edukacji w projekcie EDUSCIENCE. Dlaczego obecny system nauczania powinien się zmienić? W jaki sposób wprowadzać nowe technologie do procesu nauczania, aby przyniosły jak najwięcej korzyści zarówno nauczycielom jak i uczniom? Jak można „nauczyć uczenia się”? Czym tak naprawdę jest „Cyfrowa Szkoła” i co jest najważniejsze w jej wdrożeniu? Na te i inne pytania Colin Rose odpowiadał podczas swojego wykładu pt. „Cyfrowa Szkoła a strategie uczenia się”.
Podczas konferencji poruszono następujące zagadnienia: innowacyjne rozwiązania dla edukacji w projekcie EDUSCIENCE, Cyfrowa Szkoła a strategie uczenia się, droga do sukcesu edukacyjnego, Nauka otwiera drzwi, Cyfrowa szkoła z EDUSCIENCE to działa, EDUSCIENCE w praktyce.
Konferencje regionalne pt. Cyfrowa Szkoła – innowacyjne rozwiązania dla edukacji w projekcie EDUSCIENCE“ skierowane są do decydentów oświaty tj: przedstawicieli władz oświatowych – kuratoriów oświaty, urzędów miast i gmin, instytucji edukacyjnych oraz, dyrektorów i nauczycieli polskich szkół i placówek oświatowych. Konferencje mają na celu upowszechnienie rozwiązań wypracowanych podczas testowania produktów finalnych projektu w polskich szkołach na wszystkich etapach edukacyjnych. Istotą konferencji jest również proces włączania produktów do głównego nurtu polityki oświatowej a także regionalnego ich wykorzystywania. Dlatego, na uznanie zasługuje fakt objęcia w regionach konferencji patronatem Marszałków, a to otwiera możliwości skuteczniejszego współdziałania w ramach łączenia projektów regionalnych i ogólnopolskich.
Projekt „Podnoszenie kompetencji uczniowskich w dziedzinie nauk matematyczno-przyrodniczych i technicznych z wykorzystaniem innowacyjnych metod i technologii – EDUSCIENCE” realizowany pod patronatem Ministra Edukacji Narodowej, Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego, Telewizji Polskiej TVP SA oraz Agencji Prasowej PAP i portalu internetowego Edukacja Internet Dialog. Jest największym projektem spośród projektów innowacyjnych w dziedzinie szkolnictwa wyższego i edukacji. Więcej o projekcie www.eduscience.pl