Przystanek Woodstock najbardziej medialnym festiwalem

Pobierz PDF
Uwaga: Wiadomość archiwalna. Nie wszystkie załączniki i linki mogą działać poprawnie.
Woodstock i Open’er - ten rok zdecydowanie należał do tych dwóch wydarzeń! Na temat pierwszego od początku roku opublikowano ok. 16,5 tys. informacji, o drugim – 12,9 tys. Press Service Monitoring Mediów podsumował właśnie popularność medialną najważniejszych festiwali muzycznych. Przystanek Woodstock od lat nierozerwalnie związany jest z woj. lubuskim. Wspólnie gramy promując przy okazji nasz region. W tym roku pokazaliśmy, że Lubuskie smakuje wyjątkowo – winem i miodem, pachnie czarnym żużlem.

- Mamy tę dobrą chemię z Jurkiem Owsiakiem. Region lubuski jest najbardziej otwarty i tolerancyjny – tak samo kolorowy, jak Przystanek Woodstock. Lubuskie to stany zjednoczone Polski. Mamy swoją różnorodność i niesamowite bogactwo, co daje nam poczucie optymizmu, ogromną siłę, z której my korzystamy na co dzień, a wy możecie z niej skorzystać przez te kilka dni – tak marszałek Elżbieta Polak zachwalała nasz region podczas tegorocznej konferencji prasowej otwierającej Przystanek Woodstock.

Woodstock w Lubuskiem na kolejne trzy lata!

Przypomnijmy, 18 czerwca br. w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Lubuskiego w Zielonej Górze marszałek Elżbieta Polak podpisała z Prezesem WOŚP Jurkiem Owsiakiem porozumienie o współpracy na kolejne trzy lata. - Współpraca jest wspaniała i gra się nam tutaj bardzo dobrze – zapewnił dyrygent najpiękniejszego festiwalu świata. - Przystanek Woodstock będzie grał do końca świata i o jeden dzień dłużej, a w Lubuskiem na pewno do 2018 roku – dodała marszałek Elżbieta Polak. Porozumienie zobowiązuje strony do wspólnego inicjowania działań polegających na ratowaniu życia chorych, w szczególności dzieci, a także działania na rzecz poprawy stanu ich zdrowia. Tym samym województwo udzieli wsparcia fundacji poprzez współpracę merytoryczną w ramach kompetencji departamentów właściwych ds. zdrowia i polityki społecznej w urzędzie marszałkowskim w Zielonej Górze. Porozumienie jest dowodem doskonałej współpracy samorządu województwa oraz Fundacji WOŚP. Dzięki niemu logo „Lubuskie warte zachodu” widnieje się na wszystkich drukowanych elementach i w całej kampanii promocyjnej Przystanku!

Analiza firmy Press Service Monitoring Mediów

Pierwsza dziesiątka zestawienia pokazuje spore rozbieżności w medialności analizowanych wydarzeń. W podsumowaniu ilościowym publikacji znajdujący się na trzeciej pozycji Orange Music Festival dzieli od poprzednika dwukrotna różnica (6,3 tys.).

Nieco mniej publikacji odnotowano o festiwalu Audioriver (5,2 tys.) i Off Festivalu (4,1 tys.). Na szóstej pozycji znalazł się Tauron Nowa Muzyka (2 tys. informacji), a za nim Jarocin Festival z wynikiem 1,7 tys. materiałów.

Największy udział w przekazie ogółem oraz na temat poszczególnych festiwali miały źródła internetowe. Dobrze radziły sobie w tym obszarze Unsound, FreeForm czy Selector. W wypadku Castle Party jedynym medium, które informowało o wydarzeniu, okazał się Internet. Prasa dla większości imprez była drugim źródłem, z wyjątkiem Orange Music Festival i Life Festiwal Oświęcim, o których częściej można było usłyszeć w radiu.

O Woodstock media wspominały często również w styczniu (1,9 tys.), przywołując nazwę w kontekście Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy i organizatora obu imprez – Jerzego Owsiaka.
W pierwszej dziesiątce na największe wsparcie mediów regionalnych mogły liczyć Jarocin Festival (72 proc. przekazu), Tauron Nowa Muzyka (54 proc.), Audioriver (64 proc.) i Woodstock (60 proc.). W źródłach ogólnopolskich najbardziej widoczny był FreeForm (67 proc. pr

 

Cały raport znajduje się na stronie www.psmm.pl.

Zobacz również