"Impuls" na lubuskich torach

Pobierz PDF
Uwaga: Wiadomość archiwalna. Nie wszystkie załączniki i linki mogą działać poprawnie.
W poniedziałek, w zielonogórskim Hotelu Qubus odbyła się konferencja pt. „Zakup pasażerskiego taboru kolejowego do obsługi połączeń międzywojewódzkich organizowanych przez Województwa: Lubuskie i Zachodniopomorskie”. Spotkanie dotyczyło zakupu elektrycznych zespołów trakcyjnych Impuls, współfinansowanego ze środków Programu Infrastruktura i Środowisko. W konferencji udział wzięła członek zarządu Alicja Makarska i przewodniczący sejmiku Czesław Fiedorowicz.

Pociągi zostały zakupione w ramach Zachodniej Grupy Zakupowej, wspólnie z woj. zachodniopomorskim. W październiku ub.r. do Lubuskiego trafił już pierwszy z czteroczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych Impuls 31WE. Drugi zostanie odebrany w połowie kwietnia. Każdy pojazd mieści 436 pasażerów. - Dzięki zakupowi nowego taboru kolejowego zwiększy się jakość połączeń kolejowych oraz komfort jazdy dla pasażerów - powiedziała członkini zarządu woj. lubuskiego Alicja Makarska. - Pojazdy będą skierowane na trasę Zielona Góra - Poznań, z przedłużeniem do Nowej Soli.

Nowe pociągi mogą osiągać maksymalną prędkość 160 km/godz., są komfortowe, klimatyzowane, mają system nawigacji GPS, system liczenia pasażerów, posiadają najwyższe europejskie parametry zderzeniowe. Są też przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych, można w nich korzystać z sieci WiFi.





Umowa na zakup dwóch czteroczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych, została podpisana pod koniec 2013 roku roku w Szczecinie, w ramach tzw. Zachodniej Grupy Zakupowej obejmującej Lubuskie i Zachodniopomorskie.

Wartość jednego pojazdu, to blisko 21,5 mln zł. Zakup nowych składów jest możliwy dzięki funduszom Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Cena obu pojazdów wyniesie 42,8 mln zł brutto, z czego 24,4 mln zł to dofinansowanie z POIiŚ, a 18,4 mln zł wyniesie wkład własny samorządu woj. lubuskiego.

Cały projekt Zachodniej Grupy Zakupowej nosi nazwę „Zakup pasażerskiego taboru kolejowego do obsługi połączeń międzywojewódzkich organizowanych przez Województwa: Lubuskie i Zachodniopomorskie” i opiewa na kwotę blisko 300 mln zł. brutto.

Galeria: "Impuls" na lubuskich torach - konferencja

Zobacz również