
W rozmowach uczestniczyli także: Zdzisław Smoła - dyrektor Departamentu Infrastruktury i Komunikacji, wójt gminy Łagów Czesław Kalbarczyk oraz Jeremiusz Jurczyk - Stowarzyszenie Węzły Lubuskie.
Podczas spotkania została omówiona sytuacja i obecny stan prawny. Robert Nowak – prezes zarządu Autostrady Wielkopolskiej II S.A. przedstawił kryteria, jakie muszą być spełnione, aby węzeł Łagów mógł być budowany przez Autostradę Wielkopolską. Stwierdził, że obecne natężenie ruchu zgodnie z umową koncesyjną nie spełnia kryterium podstawowego – tj. wystarczającego dobowego natężenia ruchu. W związku z tym Autostrada Wielkopolska wskazuje możliwość ewentualnej budowy węzła autostradowego Łagów przez innych partnerów, którzy zapewnią finansowanie budowy tego węzła. Szacowany koszt budowy oraz przyszłej eksploatacji tego przedsięwzięcia może wynieść ok. 100 mln zł.
Wiceminister Waldemar Sługocki zobowiązał się, że przedstawi wagę problemu w Ministerstwie Infrastruktury i Rozwoju. W związku z potrzebą oszacowania wpływu przyszłego węzła Łagów na rozwój samorządów lokalnych i województwa lubuskiego ustalono konieczność opracowania analizy makroekonomicznej dotyczącej ewentualnej realizacji tego przedsięwzięcia.