Uwaga: Wiadomość archiwalna. Nie wszystkie załączniki i linki mogą działać poprawnie.
Z dniem 30 czerwca 2015 r. zakończył się projekt „Rady Pożytku do STANDARDowego użytku”. Projekt realizowany był w partnerstwie z 5 organizacjami pozarządowymi i 3 urzędami marszałkowskimi na terenie czterech województw (w obszarze I) tj.: zachodniopomorskiego, pomorskiego, wielkopolskiego i lubuskiego.
Stanowił on odpowiedź, na pilotażowy konkurs (w ramach PO KL Poddziałanie 5.4.2) "Wdrożenie standardów współpracy jednostek samorządu terytorialnego z organizacjami pozarządowymi" ogłoszony przez Departament Wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego w Ministerstwie Pracy i Polityki Społecznej.
Po 15 miesiącach zintegrowanych spotkań, szkoleń i zaangażowaniu wielu ekspertów i członków Rad Działalności Pożytku Publicznego z całej Polski, udało się wypracować standardy dla rad w zakresie: tworzenia, funkcjonowania, komunikacji oraz monitoringu i ewaluacji w odniesieniu do konkretnej jednostki samorządu terytorialnego: gminy, miasta, powiatu i województwa. Standardy podzielono na dwa warianty: minimalny i rekomendowany.
Celem wypracowanych standardów jest zapewnienie partnerskiej współpracy i skutecznej komunikacji rad działalności pożytku publicznego z administracją publiczną, organizacjami pozarządowymi, innymi ciałami dialogu przy skutecznej i efektywnej komunikacji wewnątrz samych rad.
Do pobrania: