
Zadanie spełnia łącznie wszystkie warunki określone w art. 19a ust. 1, ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2014 r, poz. 1118 z późn. zm.).
Projekt zakłada zorganizowanie festynu rodzinnego w Zielonej Górze oraz zakup plecaków z wyposażeniem dla ok. 1000 dzieci i młodzieży. Festyn połączony będzie z programem rekreacyjno–profilaktycznym, nakierowanym na: poznawanie mechanizmów uzależnień, w którym wezmą udział rodziny z dziećmi z Zielonej Góry i okolic. Celem zadania jest profilaktyka ze względu na wpływ środowiska, wsparcie rozwoju jednostkowego oraz wzmocnienie prospołecznych nawyków i umiejętności dzieci i młodzieży z rodzin zagrożonych patologią społeczną. W każdym plecaku dla dziecka znajdą się materiały informacyjne, dydaktyczne (broszurki, ulotki pozyskane z Biura Pełnomocnika Prezydenta Miasta Zielona Góra ds. Rozwiązywania Problemów Alkoholowych) o tematyce przeciwalkoholowej. Plecaki zostaną przekazane dla dzieci i młodzieży w wieku od 7 do 16 lat mieszkających na terenie diecezji zielonogórsko-gorzowskiej, z rodzin dotkniętych dysfunkcjami, zagrożonych wykluczeniem społecznym, w tym alkoholizmem. Są to podopieczni zarówno Caritas Diecezjalnej jak i 172 Parafialnych Zespołów Caritas w całej diecezji zielonogórsko-gorzowskiej.
Oferta dostęna w Biuletynie Informacji Publicznej: