Podczas spotkania uzgodniono, że w pierwszej kolejności najbardziej prawdopodobnym do wdrożenia wariantem będzie przedłużenie jednego z kursujących obecnie pociągów relacji Berlin Lichtenberg – Kostrzyn do stacji Gorzów Wlkp. i z powrotem. Do realizacji tego połączenia wykorzystany byłby jeden z 9 pojazdów typu „Link” zamówionych przez NEB w bydgoskiej Pesie. Termin uruchomienia polaczenia bezpośredniego jest w dużej mierze uzależniony od zakończenia przez producenta „Linków’ procesu homologacji (uzyskania dopuszczenia do eksploatacji po torach polskich i niemieckich).
Kwestia połączenia Zielonej Góry z Berlinem wymaga dodatkowej analizy przez VBB z uwagi na fakt, że odcinek po stronie niemieckiej jest obsługiwany przez innego operatora (DB Regio) w dodatku zupełnie innym taborem. Obecnie z Zielonej Góry do Berlina można dojechać z przesiadką we Frankfurcie nad Odrą skąd co pół godziny odjeżdżają pociągi DB Regio. Strona niemiecka do września br. zweryfikuje możliwość przedłużenia kursu naszego pociągu z Frankfurtu nad Odrą do Berlina.