Otwarcie pierwszej części obwodnicy Drezdenka

Pobierz PDF
Uwaga: Wiadomość archiwalna. Nie wszystkie załączniki i linki mogą działać poprawnie.
Już w piątek w południe w Drezdenku uroczyste otwarcie pierwszego odcinka obwodnicy miasta. Zadanie w 99 proc. dofinansowane zostało z LRPO, a całkowita wartość projektu wynosi 6,9 mln zł. Budowa obwodnicy jest inwestycją niezbędną w związku z gęstą siecią dróg krzyżującą się w miejscowości oraz dużym natężeniem ruchu pojazdów z dróg wojewódzkich odbywającym się w okolicach Drezdenka. 18 września br. o 12.00 w uroczystości weźmie udział marszałek Elżbieta Anna Polak.

Budowa obwodnicy Drezdenka jest konieczna ze względu na gęstą sieć dróg krzyżującą się w miejscowości oraz dużym natężeniem ruchu pojazdów z dróg wojewódzkich nr 156, 158, 160, 164, 174, 181, odbywającym się w okolicach Drezdenka. Istniejąca infrastruktura drogowa jest niedostosowana do wzrastających potrzeb ruchowych, a w szczególności ruchu ciężkiego, który powoduje dużą uciążliwość dla mieszkańców. Dodatkowo w pobliżu Drezdenka nie przebiega żadna droga krajowa, która mogłaby przejąć w części ruch tranzytowy, który w chwili obecnej odbywa się przez centrum miejscowości. Zwarta zabudowa miejscowości nie pozwala na przebudowę istniejącego układu komunikacyjnego dlatego też jedynym rozwiązaniem powodującym wyprowadzenie ruchu tranzytowego z miejscowości jest budowa obwodnicy.

Budowa obwodnicy Drezdenka – głównym problemem związanym z jej realizacją są koszty całej inwestycji, które wynoszą ok. 190 mln zł. W związku z czym obwodnica została podzielona na etapy. Odcinek pomiędzy drogami wojewódzkimi nr 158 i 160 został zaplanowany jako Etap I i jest zrealizowany. Etap II obwodnicy, pomiędzy drogami wojewódzkimi nr 160 i 181, zaplanowano jako inwestycję priorytetową i ujęto w Planie inwestycji priorytetowych planowanych do realizacji na drogach wojewódzkich w ramach nowej perspektywy finansowej na lata 2014 – 2020, szacunkowy koszt realizacji II Etapu wynosi 21 mln zł, z planowanym terminem realizacji na lata 2016-2017. Natomiast Etap III obwodnicy, w ciągu dróg woj. nr 181-174, jest ujęty na liście rezerwowej - szacunkowa kwota 46 mln zł. Natomiast Etap IV, którego koszty szacowane są na ok. 115 mln PLN nie jest ujęty ze względu na olbrzymi koszt w planach do roku 2020.

 

Beneficjent: Województwo Lubuskie reprezentowane przez Zarząd Dróg Wojewódzkich w Zielonej Górze. 

Wykonawca robót - Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów KOBYLARNIA S.A.

Inżynier Projektu – Komplet Inwest

Wydatki kwalifikowalne projektu: 6 922 058,49 zł

Poziom dofinasowania z LRPO: 99%

Wartość dofinansowania: 6 852 837,90 zł

Termin zakończenia robót budowlanych zgodnie z umową – 31.08.2015 r.

Planowany termin uzyskania pozwolenia na użytkowanie 17.09.2015 r.


ZAKRES ROBÓT:

Przedmiotem projektu jest budowa I etapu obejścia drogowego m. Drezdenko na odcinku od skrzyżowania z drogą wojewódzką nr 158 do skrzyżowania z drogą wojewódzką nr 160. Długość odcinka I etapu inwestycji w ciągu trasy zasadniczej obwodnicy, wynosi 720m.

  Zakres robót przyjęty do realizacji w ramach I etapu  budowy obejścia m. Drezdenko obejmuje:

•       budowę 2 skrzyżowań z ruchem okrężnym (ronda):

-          rondo na przecięciu projektowanej obwodnicy z drogą wojewódzką nr 158 o średnicy wyspy 25m i szerokości jezdni na rondzie 6m. Średnica zewnętrzna ronda 40m,

-          rondo na przecięciu projektowanej obwodnicy z drogą wojewódzką nr 160 o średnicy wyspy 25m i szerokości jezdni na rondzie 6m, średnica zewnętrzna ronda 40m.

  • budowę przejść dla małych i dużych zwierząt:

-            budowa przejścia dla zwierząt PZ-17 w km 4+250,10 obwodnicy, o konstrukcji z blachy falistej ocynkowanej o szerokości 3,22m i wysokości 2,15m.

  •     budowę przejścia dla pieszych i rowerzystów:

-            przejście dla pieszych i rowerzystów PP-16 w km 3+995,00 obwodnicy, o konstrukcji rama żelbetowa o szerokości 5,0m i wysokości 3,05m.

  •     przebudowę istniejących przepustów – 2 szt.
  • budowę nowych przepustów – 6 szt.
  • wykonanie rowów drogowych:
  • budowę kanalizacji deszczowej o długości ok. 1,1 km:
  • wycinkę drzew kolidujących z projektowaną budową
  • wzmocnienie podłoża korpusu i zabezpieczenie skarp nasypów przed erozją:

-            w miejscach wysokich nasypów wzmocnienie korpusu drogowego za pomocą geosyntetyków.

  • wykonanie oznakowania poziomego i pionowego.
  • przebudowę kolizji z urządzeniami obcymi (branża elektryczna):
  • budowę oświetlenia na rondach oraz na dojazdach do rond:


Dokładne miejsce: Drezdenko, przy rondzie, ul. Mostowa

Zobacz również