Zmiana regulaminów Rady Działalności Pożytku Publicznego

Pobierz PDF
Uwaga: Wiadomość archiwalna. Nie wszystkie załączniki i linki mogą działać poprawnie.
22 września br. zarząd województwa podjął uchwałę w sprawie nowych regulaminów dotyczących określenia trybu powoływania oraz organizacji i trybu działania Rady Działalności Pożytku Publicznego Województwa Lubuskiego. Nowe regulaminy zostały wypracowane przez przedstawicieli strony samorządowej oraz strony pozarządowej RDPPWL II kadencji. Regulaminy tworzone były w oparciu o pozyskane doświadczenia przy tworzeniu oraz funkcjonowaniu rady, jak również są efektem wdrożenia Standardów Rad Działalności Pożytku Publicznego.

W stosunku do obowiązujących regulacji proponowane zapisy w regulaminach polegają m in. na: dodaniu zapisu, że Marszałek nie później niż 90 dni przed upływem kadencji ustępującej Rady, ogłasza informację o przystąpieniu do procedury wyłaniania kandydatów do Rady spośród przedstawicieli III sektora, doprecyzowaniu treści ogłoszenia o naborze kandydatów oraz przyjęciu formy elektronicznego zgłaszania kandydatów i głosowania, zwiększeniu ilości wymaganych rekomendacji od organizacji pozarządowych z 3 do 5, ograniczeniu ilości zgłoszeń kandydatów przez jedną organizację, maksymalnie do 2 osób w różnych obszarach, wydłużeniu terminu głosowania na kandydatów do Rady z 14 na 30 dni, a także wprowadzeniu rocznego planu pracy Rady i terminowości posiedzeń.

Regulamin działania RDPPWL

Regulamin powoływania RDPPWL

Zobacz również