
Przebudowa mostu była niezbędna, gdyż jego stan techniczny był bardzo zły, a z przeprowadzonych ekspertyz jasno wynikało, że elementy konstrukcyjne obiektu są skrajnie wyeksploatowane i nie kwalifikują się do remontu ani wzmocnienia. W związku z powyższym, do 10 ton ograniczona została masa pojazdów, mogących poruszać się po starym obiekcie. Jednocześnie, zaplanowano rozbiórkę istniejącego mostu i budowę w jego miejscu nowego.
Dzięki, sprawnie przeprowadzonym pracom, obecnie po obiekcie mogą poruszać się wszystkie pojazdy o każdej masie. Obiekt został również poszerzony – od strony dolnej wody przewidziano miejsce pod ewentualny ciąg pieszo-rowerowy.
Dodajmy, że na czas realizacji robót wyznaczono objazdy zgodnie z zatwierdzonym projektem organizacji ruchu, a z inicjatywy Starosty Krośnieńskiego wybudowano tymczasową przeprawę zastępczą przy zaangażowaniu specjalistycznych jednostek Sił Zbrojnych RP.